Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Małe i średnie firmy z Polski coraz chętniej korzystają z usług chmurowych. „Kluczem do sukcesu jest subskrypcja”- podkreśla ekspert AB S.A, największego polskiego dystrybutora sprzętu IT.

Małe i średnie firmy z Polski coraz chętniej korzystają z usług chmurowych. Z szacunków Grupy AB – rynkowego lidera – wynika, że firmy oferujące tego typu usługi w ciągu ostatnich 12 miesięcy zwiększyły sprzedaż o ponad 50 procent. Według prognoz firmy badawczej Gartner wartość globalnego rynku usług chmurowych tylko w tym roku wzrośnie o 20 procent i przekroczy 300 mld dolarów.

 

Zainteresowanie usługami chmurowymi wśród małych i średnich firm zdecydowanie wzrosło w czasie pandemii. Dynamiczna sytuacja na rynku zaskoczyła również przedsiębiorców, którzy musieli w bardzo krótkim czasie przeorganizować system pracy w swoich firmach i sięgnąć po odpowiednie narzędzia. Część z nich zdecydowała się wdrożyć usługi chmurowe, pomimo wcześniejszych obaw o oferowany model licencyjny i złożony proces wdrożenia. Nowi klienci bardzo szybko przekonali się, że korzystanie z usług chmurowych, dzięki stosowanemu modelowi subskrypcyjnemu, jest elastyczne i komfortowe. Pozwala nie tylko obniżać koszty działalności, ale też bardzo szybko reagować na potrzeby rynkowe i zwiększać przewagę nad konkurencją.

 

– Dużo większa liczba klientów na polskim rynku zdała sobie sprawę, że może wykorzystać oprogramowanie chmurowe podczas pracy w trybie zdalnym. Rozwiązanie to pozwala pracownikom po otrzymaniu zgody pracodawcy na korzystanie z licencji firmowych na prywatnym sprzęcie. Dzięki temu zachowują oni bezpieczny, uwierzytelniony dostęp do firmowych danych poza biurem – mówi Sławomir Terlecki, Software Business Unit Manager z AB S.A, największego polskiego dystrybutora sprzętu IT.

 

W niektórych sektorach, takich jak handel i usługi, rozwiązania chmurowe w czasie pandemii pozwoliły przetrwać wielu firmom i tym samym ochronić miejsca pracy. Przedsiębiorcy, którzy prowadzili jedynie sprzedaż stacjonarną, w bardzo krótkim czasie musieli rozpocząć działalność w sieci. Z kolei firmy, które już świadczyły swoje usługi w modelu e-commerce, dzięki elastyczności narzędzi chmurowych, mogły z dnia na dzień zwiększać sprzedaż i precyzyjnie kontrolować swoje koszty. Usługi chmurowe pozwalają sklepom internetowym skalować moc swoich serwerów na czas wzmożonej aktywności konsumentów – np. podczas okresu świątecznego, czy choćby zwiększonego zainteresowania zakupami online podczas lockdownu. Między innymi dlatego rozwiązanie to jest korzystne dla małych i średnich przedsiębiorstw, które mogą elastycznie dostosować koszty prowadzenia działalności do przychodów i skalować rozwiązania w zależności od zapotrzebowania.

 

Według danych z raportu PRM Rynek przetwarzania danych w chmurze w Polsce 2020. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2020-2025 w ostatnich 5 latach nastąpił ponad dwukrotny wzrost odsetka MŚP korzystających z przetwarzania danych w chmurze (z 10 proc. w 2015 r. do 23 proc. w 2020 r.). Głównym powodem wdrażania tego typu rozwiązań w małych i średnich przedsiębiorstwach jest zwiększenie skalowalności i dostępu mocy obliczeniowej (54 proc.). Firmy wskazują także na optymalizację kosztów (51 proc.) oraz swobodne zarządzanie dostępem do aplikacji i mocy obliczeniowej w chmurze (51 proc.).

 

Zalety wdrożenia usług chmurowych według firm.png

 

Czas SaaS

Z danych firmy badawczej Gartner wynika, że model SaaS (Software as a Service) to blisko 40 proc. wartości całego rynku usług chmurowych. Wśród tego typu rozwiązań są choćby popularne aplikacje biurowe jak Microsoft 365 oraz systemy CRM i ERP. Segmentem, który zwłaszcza w czasach pandemii COVID-19 zyskuje największą popularność, są komunikatory i aplikacje do koordynacji pracy grupowej m.in. Microsoft Teams. Co istotne, rozwiązania te – przy zachowaniu odpowiednich zasad – nie tylko upraszczają pracę, ale także zwiększają bezpieczeństwo przedsiębiorstwa.

– W modelu chmurowym za bezpieczeństwo narzędzi odpowiada producent i dostawca rozwiązań, co istotnie wpływa na komfort pracy i obniża koszty. Zaletą rozwiązań chmurowych jest też to, że nie ma problemów z kompatybilnością usług wstecz, a dostawca dokonuje aktualizacji na bieżąco – dodaje Sławomir Terlecki, podkreślając, że za rozwój branży IT w dużej mierze będzie odpowiadać właśnie obszar rozwiązań chmurowych. – Wielu dużych producentów oprogramowania IT, jak choćby Microsoft, zaczynało od oferowania oprogramowania w formie licencji wieczystych. Dziś producenci odchodzą od tego modelu, inwestując duże nakłady finansowe i organizacyjne w opracowywanie rozwiązań opartych na chmurze, które to rozwiązania są łatwo dostępne zarówno dla użytkowników indywidualnych, jak i firm – podsumowuje ekspert AB S.A.

Grupa AB jest jednym z największych dystrybutorów rozwiązań chmurowych w regionie CEE. Jest także pierwszym wyborem wśród partnerów, jeśli chodzi o dostawcę rozwiązań w chmurze (CSP). Szacuje się, że w tym segmencie tylko w 2020 roku nastąpił wzrost przychodów o 58% r/r. Najbardziej popularną subskrypcją wśród klientów biznesowych, jeśli chodzi o SaaS, pozostaje pakiet Microsoft 365, w dalszej kolejności plasują się programy antywirusowe, księgowe czy systemy CRM.

 

 

Xiaomi zaprezentowało niesamowitego flagowca. Xiaomi Mi Mix 4 ma z przodu „niewidzialny” aparat, najsilniejszy SoC na rynku i piękny design.