Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Mastercard – Ekonomia współdzielenia błyskawicznie się rozwija, zasadniczo zmieniając sposób funkcjonowania rynku towarów i usług.

Przyszłość ekonomii współdzielenia: Postęp technologiczny, lepsze doświadczenie użytkownika i odpowiednie przepisy najważniejszymi czynnikami sukcesu – kluczowe warunki rozwoju według Mastercard. Na konferencji Money20/20 Europe w Kopenhadze Mastercard zaprezentował nowe opracowanie poświęcone wyzwaniom i możliwościom związanym z rozwojem ekonomii współdzielenia (ang. sharing economy). Dokument opiera się na badaniu zrealizowanym przez Mastercard i inicjatywę Future Agenda, w ramach którego przeanalizowano aktualny stan rozwoju ekonomii współdzielenia i jej perspektywy na przyszłość.

 

W artykule przeglądowym pt. „The Sharing Economy: Understanding the Opportunities for Growth” (Ekonomia współdzielenia: zrozumieć szanse na rozwój) szczegółowo zbadano różne aspekty ekosystemu społeczno-gospodarczego, który umożliwia ludziom wspólne korzystanie z mieszkań i środków transportu, kupowanie lub sprzedawanie towarów i korzystanie z usług profesjonalnych na żądanie, a także wspólne udostępnianie lub wynajem towarów.

„Ekonomia współdzielenia błyskawicznie się rozwija, zasadniczo zmieniając sposób funkcjonowania rynku towarów i usług. Nasze opracowanie opisuje wyzwania stojące przed tym modelem gospodarczym, ale też przedstawia realne rozwiązania pozwalające sprostać tym wyzwaniom, rzucając światło na przyszłość ekonomii współdzielenia” – powiedział Mark Barnett, dyrektor generalny Mastercard w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

 

 

W opracowaniu wskazano trzy powiązane obszary, w których zmiany wpłyną na przyszłość ekonomii współdzielenia:

1. Lepsza dostępność dzięki technologii

Na rynku będą pojawiać się nowe metody dostępu do produktów i usług, co zapewni korzyści zarówno konsumentom, jak i przedsiębiorstwom. Będzie to możliwe dzięki nowym technologiom, zwiększeniu popularności określonych rozwiązań i obniżeniu kosztów dostępu. Wśród przykładów można tu wymienić technologię blockchain, internet rzeczy i sztuczną inteligencję. Wykorzystane w pełni pozwolą one zwiększać dostęp do zasobów, w miarę jak liczba połączonych i podłączonych do sieci osób i urządzeń będzie wzrastać.

2. Większe zaufanie dzięki przepisom

Zaufanie jest w dalszym ciągu newralgicznym czynnikiem umożliwiającym funkcjonowanie ekonomii współdzielenia i będzie naturalnie rosnąć wraz z rozwojem sektora, gdy ludzie zaczną swobodnie korzystać z szerokiej gamy produktów i usług dostępnych w ramach tego modelu. Zdobycie prawdziwego zaufania będzie jednak możliwe tylko dzięki lepszym przepisom i doskonalszym technologiom. Nowe modele handlu dostępne dla społeczeństwa sprawiają, że w przepisach i biznesie konieczne jest przejście od postawy reaktywnej do proaktywnej. Pozwoli to lepiej chronić konsumentów, dostawców i platformy wymiany. W ten sposób powstanie społeczna sieć bezpieczeństwa, a regulatorzy będą mieć swój udział w zapewnianiu korzyści.

3. Lepsze doświadczenie użytkownika

Optymalizacja obsługi użytkowników jest kluczowa dla rozwoju i ekspansji ekonomii współdzielenia. To właśnie ona pozwoli liderom budować relacje z klientami, kontynuować rozwój i zapewnić zgodność własnej działalności z przepisami. W tym celu platformy współdzielenia muszą wykorzystać społeczność (a dokładnie – opinie użytkowników), zadbać o płynny przebieg transakcji i przekazać kontrolę nad danymi osobowymi użytkownikowi. Jednocześnie – mimo postępu technologicznego – nie mogą zapominać o czynniku ludzkim.

 

Rozwiązania Mastercard dla ekonomii współdzielenia

Wybiegając w przyszłość, autorzy raportu wyciągają wniosek, że poprawa zaufania i reputacji, optymalizacja obsługi i zapewnienie lepszego dostępu do zasobów to elementy niezbędne dla rozwoju ekonomii współdzielenia. Firma Mastercard dąży do tego, aby wszystkie jej produkty, rozwiązania i usługi były równie cyfrowe, jak potrzeby ludzi używających ich na całym świecie. Firma dostarcza zaawansowane, innowacyjne i bezpieczne sposoby uiszczania i przyjmowania płatności z uwzględnieniem wszystkich kanałów sprzedaży i urządzeń, zmieniając oblicze handlu. Podejście Mastercard oraz postęp technologiczny pozwalają firmie zapewniać, wraz z partnerami, kompleksową, bardziej inteligentną obsługę, która ułatwia życie ludzi, rozwój przedsiębiorstw i funkcjonowanie miast oraz budowanie zaufania w całym cyfrowym świecie.

 

 

Informacje o badaniu

Mastercard i inicjatywa Future Agenda przeprowadziły badanie, które rozpoczęło się w grudniu 2016 r. Obejmowało ono analizę istniejących już danych (tzw. desk research) dotyczących klientów i rynku, wykorzystanie istniejących opracowań organizacji Future Agenda, wywiady z ekspertami i warsztaty firmy Mastercard z udziałem najważniejszych interesariuszy.