Maxcom w 2023 roku zwiększył sprzedaż o 5% – Zarząd Spółki przewiduje znaczący wzrost przychodów w roku 2024
W 2023 roku Maxcom zwiększył sprzedaż o 5% w porównaniu z rokiem 2022, odnotowując jednocześnie najwyższe w historii przychody ze sprzedaży. Sprawne funkcjonowanie w czasie niepewnej sytuacji geopolitycznej na świecie
i ekonomicznych realiów Polski wymagało optymalizacji strategii rozwoju spółki. Jednym z filarów było rozbudowanie portfolio produktowego i otwarcie się na nową grupę docelową. Maxcom trafił do grona najdynamiczniej rozwijających się brandów smartwatchy w Polsce.
W ubiegłym roku Maxcom zanotował 5% wzrost sprzedaży w stosunku do roku 2022 oraz wypracował rekordowe przychody ze sprzedaży sięgające 134 357 000 zł. Spółka dopasowała strategię operacyjną, produktową oraz marketingowo-sprzedażową do wyzwań podyktowanych sytuacją geopolityczną na świecie oraz presją inflacyjno-kosztową w Polsce.
Grupa Maxcom wypracowała w roku 2023 skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej w wysokości 5164 tys. złotych oraz zysk netto w wysokości 422 tys. złotych. Rok 2023 w Maxcom był czasem pełnym wyzwań, pozytywnych zmian i zrealizowanych celów. Na wyraźny wzrost zainteresowania produktami Maxcom wpłynęło rozszerzenie asortymentu o produkty wpisujące się w obowiązujące trendy oraz stanowiące odpowiedź na zapotrzebowanie rynku, a także rozwój e-commerce oraz wzmocnienie pozycji Maxcom na arenie międzynarodowej.
Nowy asortyment dotyczył nie tylko marki własnej, ale również znanych, światowych brandów współpracujących z taką firmą jak Lenovo, czy amerykański JLab oraz Dirt Devil. Na szczególną uwagę zasługuje rozwijająca się kolekcja smartwatchy biżuteryjnych, które chronione są opatentowaną nazwą BIŻUŁOCZ®. To urządzenia łączące ponadczasową elegancję z zaawansowaniem technologicznym smartwatchy. Portfolio biżułoczy urozmaicają edycje limitowane tworzone we współpracy z cenionymi markami branży biżuteryjnej oraz beauty.
W 2023 roku Spółka utrzymała pozycję dominującego dostawcy telefonów komórkowych klasycznych, seniorskich u największych krajowych operatorów telekomunikacyjnych, będąc jednocześnie kluczowym dostawcom ww. produktów do największych sieci elektromarketów w Polsce i Europie Centralnej.
Zarząd Spółki Maxcom przewiduje znaczący wzrost przychodów Spółki w roku 2024. W Polsce marka pozostaje liderem w kategorii telefonów klasycznych oraz dynamicznie zbliża się do czołówki producentów smartwatchy. Systematycznie rośnie także sprzedaż produktów wymienionych kategorii na rynkach zagranicznych. Marka obecna jest już w przeszło 20 krajach, głównie europejskich. Maxcom konsekwentnie rozbudowuje również portfolio w obszarze urządzeń z kategorii elektromobilności, energii odnawialnej oraz – innych niż smartwatche -urządzeń kategorii smart.
W procesie kreowania nowych kolekcji w Maxcom brane są pod uwagę trendy ogólnoświatowe i globalne dane, a sprawną realizację misji i wizji, opartą na wysokich standardach zarządzania spółką potwierdziło utrzymanie w 2023 roku prestiżowego tytułu Best Managed Companies. To wszystko, w połączeniu z niekonwencjonalnymi pomysłami na szerokorozumiane działania marketingowe pozwala patrzeć w przyszłość z ogromnym optymizmem.