Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Maxcom w 2023 roku zwiększył sprzedaż o 5% – Zarząd Spółki przewiduje znaczący wzrost przychodów w roku 2024

W 2023 roku Maxcom zwiększył sprzedaż o 5% w porównaniu z rokiem 2022, odnotowując jednocześnie najwyższe w historii przychody ze sprzedaży. Sprawne funkcjonowanie w czasie niepewnej sytuacji geopolitycznej na świecie
i ekonomicznych realiów Polski wymagało optymalizacji strategii rozwoju spółki. Jednym z filarów było rozbudowanie portfolio produktowego i otwarcie się na nową grupę docelową. Maxcom trafił do grona najdynamiczniej rozwijających się brandów smartwatchy w Polsce.

W ubiegłym roku Maxcom zanotował 5% wzrost sprzedaży w stosunku do roku 2022 oraz wypracował rekordowe przychody ze sprzedaży sięgające 134 357 000 zł. Spółka dopasowała strategię operacyjną, produktową oraz marketingowo-sprzedażową do wyzwań podyktowanych sytuacją geopolityczną na świecie oraz presją inflacyjno-kosztową w Polsce.

Grupa Maxcom wypracowała w roku 2023 skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej w wysokości 5164 tys. złotych oraz zysk netto w wysokości 422 tys. złotych. Rok 2023 w Maxcom był czasem pełnym wyzwań, pozytywnych zmian i zrealizowanych celów. Na wyraźny wzrost zainteresowania produktami Maxcom wpłynęło rozszerzenie asortymentu o produkty wpisujące się w obowiązujące trendy oraz stanowiące odpowiedź na zapotrzebowanie rynku, a także rozwój e-commerce oraz wzmocnienie pozycji Maxcom na arenie międzynarodowej.

Nowy asortyment dotyczył nie tylko marki własnej, ale również znanych, światowych brandów współpracujących z taką firmą jak Lenovo, czy amerykański JLab oraz Dirt Devil. Na szczególną uwagę zasługuje rozwijająca się kolekcja smartwatchy biżuteryjnych, które chronione są opatentowaną nazwą BIŻUŁOCZ®. To urządzenia łączące ponadczasową elegancję z zaawansowaniem technologicznym smartwatchy. Portfolio biżułoczy urozmaicają edycje limitowane tworzone we współpracy z cenionymi markami branży biżuteryjnej oraz beauty.

W 2023 roku Spółka utrzymała pozycję dominującego dostawcy telefonów komórkowych klasycznych, seniorskich u największych krajowych operatorów telekomunikacyjnych, będąc jednocześnie kluczowym dostawcom ww. produktów do największych sieci elektromarketów w Polsce i Europie Centralnej.

Zarząd Spółki Maxcom przewiduje znaczący wzrost przychodów Spółki w roku 2024. W Polsce marka pozostaje liderem w kategorii telefonów klasycznych oraz dynamicznie zbliża się do czołówki producentów smartwatchy. Systematycznie rośnie także sprzedaż produktów wymienionych kategorii na rynkach zagranicznych. Marka obecna jest już w przeszło 20 krajach, głównie europejskich. Maxcom konsekwentnie rozbudowuje również portfolio w obszarze urządzeń z kategorii elektromobilności, energii odnawialnej oraz – innych niż smartwatche -urządzeń kategorii smart.

W procesie kreowania nowych kolekcji w Maxcom brane są pod uwagę trendy ogólnoświatowe i globalne dane, a sprawną realizację misji i wizji, opartą na wysokich standardach zarządzania spółką potwierdziło utrzymanie w 2023 roku prestiżowego tytułu Best Managed Companies. To wszystko, w połączeniu z niekonwencjonalnymi pomysłami na szerokorozumiane działania marketingowe pozwala patrzeć w przyszłość z ogromnym optymizmem.

 

IT RESELLER nr 356/2024 „Bycie dystrybutorem pierwszego wyboru to nasza odpowiedzialność i zobowiązanie” – podkreśla w wywiadzie okładkowym Zbigniew Mądry, COO & Wiceprezes Grupy AB