Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

mBank dzieki kompleksowemu wdrożeniu usługi Microsoft Office 365, udostępnił dla ponad 8,3 tys. swoich pracowników nowoczesne narzędzia do komunikacji i współpracy w chmurze publicznej.

mBank jako jeden z pierwszych banków w Polsce udostępnił dla ponad 8,3 tys. swoich pracowników nowoczesne narzędzia do komunikacji i współpracy w chmurze publicznej. Dzięki kompleksowemu wdrożeniu usługi Microsoft Office 365, każdy pracownik banku ma dostęp do plików z dowolnego miejsca, a bank może sam tworzyć nowe aplikacje.  

mBank od lat jest synonimem innowacyjnych rozwiązań w bankowości. To pierwszy w pełni internetowy bank w Polsce, a dziś wyznacza kierunek rozwoju bankowości w stronę chmury. Wcześniej tworzył już przedsięwzięcia oparte na technologii chmurowej, jak bramka płatnicza Paynow, a teraz diametralnie zmienia sposób pracy wewnątrz organizacji wykorzystując chmurę publiczną. Dzięki usługom obliczeniowym oferowanym przez Microsoft, każdy z 8,3 tys. pracowników mBanku może pracować z dowolnego miejsca wykorzystując nowoczesny i bezpieczny dostęp do danych. Wdrożenie Microsoft 365 odpowiada na potrzeby tak dużej organizacji i spełnia wymogi regulacyjne.

 

„Staramy się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów, a nawet je wyprzedzać. W przeszłości klient mógł przyjść do banku w określonych godzinach, a dziś jesteśmy otwarci 24 godziny na dobę. I to znak transformacji cyfrowej. Dalszą przyszłością jest chmura. Z punktu widzenia budowania systemów, dostępności, elastyczności, kosztów – od chmury nie ma odwrotu” – powiedział Cezary Stypułkowski, prezes zarządu mBanku.

 

Chmura dla każdego pracownika

mBank potrzebował platformy, która wesprze pracowników w codziennych w procesach. A zwłaszcza w komunikacji, najlepiej z wykorzystaniem rozwiązań mobilnych. Ważne było też to, aby pracownicy mogli efektywnie pracować na danych, co w praktyce oznaczało nie tylko ich tworzenie czy wyszukiwanie, ale również udostępnianie i współpracę w zespołach. Wdrażana technologia umożliwia podniesienie współpracy na wyższy poziom, a wspierane procesy biznesowe działają szybciej i efektywniej. Jednym z głównych celów, któremu ma służyć ta platforma, to łatwy dostęp do danych, które będą dostępne przy zachowaniu restrykcyjnych norm bezpieczeństwa i ochrony.

 

„Zdecydowaliśmy się na pakiet Microsoft 365, ponieważ to wiodące rozwiązanie dla przedsiębiorstw, które pozwoliło nam zintegrować się z dotychczas używanymi w banku narzędziami IT. Zakres wdrożenia objął wszystkich pracowników banku, a dotyczył m.in. Exchange online, OneDrive, Teams, Planner, WhiteBoard, To Do i Forms. Dla przykładu, Exchange online oznacza bardzo pojemną skrzynkę pocztową, która może przechować nieporównanie więcej danych niż dotychczas. OneDrve umożliwia przechowywanie i współdzielenie danych, a Teams jest centralnym narzędziem do komunikacji i pracy zespołowej. WhiteBoard wspiera zespoły mBanku w pracy kreatywnej, a prostsze aplikacje Planner i To Do – w lepszej organizacji pracy i śledzeniu postępów w projektach” – powiedział Adam Ksit, wicedyrektor IT / cloud center of excellence w mBanku.

 

mBank planuje również wykorzystać platformę Microsoft do tworzenia własnych aplikacji, odpowiadających na potrzeby wewnętrzne i biznesowe. Aktualnie budujemy aplikację FeedbackApp, która dzięki napływającym informacjom zwrotnym od uczestników spotkań może pomóc prowadzącemu przygotować efektywne spotkania w przyszłości. Z kolei aplikacja MeetingApp to już przeniesienie rozwiązań chmurowych na kolejny etap, gdyż będzie służyła pracownikom placówek do spełnienia  wymogów regulacyjnych podczas spotkań z klientami.

 

 

mBank ma już doświadczenia z chmurą

To jednak nie pierwszy „krok w chmurach” firmy. Już 4 lata temu mBank jako pierwszy przecierał chmurowe ścieżki wypracowując przystosowanie regulacji do aktualnych możliwości technologii i poziomu gwarantowanego bezpieczeństwa.

 

„Jesteśmy pierwszym bankiem, który zdecydował się na wykorzystanie chmury publicznej. Mamy za sobą kilka pierwszych poważnych wdrożeń. Przykładem tego jest rozwiązanie Paynow, oferujące płatności dla e-commerce, które wykorzystuje chmurę. Kluczowe w transformacji do chmury publicznej w bankowości jest przede wszystkim bezpieczeństwo i ochrona danych oraz zgodność z regulacjami” – powiedział Michał Plechawski, dyrektor zarządzający ds. informatyki i technologii w mBanku.

 

Obecnie każdy pracownik banku ma dostęp do plików z każdego miejsca i urządzenia, a co najważniejsze dostęp ten jest zgodny z regulacjami nadzorcy i cyberbezpieczeństwa. Uruchamianie kolejnych spółek w pełni chmurowych zależy od ludzi, procesów i technologii. Powołanie do życia mElements – technologicznej spółki z Grupy mBanku, która wychodzi naprzeciw potrzebom handlu elektronicznego, nie byłoby możliwe bez szerokich kompetencji cyfrowych pracowników i odpowiednich narzędzi chmurowych. Głównym zadaniem spółki jest tworzenie rozwiązań poprawiających doświadczenia zakupowe online zarówno dla kupujących, jak i sprzedających. Działając w obszarze e-commerce wykorzystuje ona rozwiązania z zakresu API Banking.

 

Ludzie, procesy, technologie

To z potrzeb klientów i pracowników wynika konieczność ciągłego rozwoju banku. Technologia ma ich wspierać w taki sposób, aby współpraca na linii klient-bank była jak najprostsza. Z tego powodu bank usprawnia też wewnętrzne procesy i wspiera mobilność swoich pracowników.

 

„Najważniejszym kapitałem w mBanku są klienci i pracownicy, którzy na co dzień ich wspierają. Kluczowe jest, abyśmy mogli pracować w sposób nieprzerwany i aby technologia usprawniała naszą pracę. Dlatego wybraliśmy Office 365. Nasi pracownicy zyskali możliwość tworzenia, udostępniania i wyszukiwania plików w organizacji. I to wszystko w sposób bezpieczny i rozliczalny. Narzędzia z pakietu Office 365 wpływają na efektywność osobistą pracowników, a to z kolei przekłada się na efektywność całej organizacji. Wdrożenie Office 365 było dużym wyzwaniem, szczególnie w sektorze finansowym. Nam to się udało i to w zgodzie z regulacjami sektorowymi” – zauważył Adam Ksit.

 

Tak duża zmiana w organizacji wiązała się też z potrzebą jej wytłumaczenia i przyswojenia. Na uwagę zasługuje grono 100 ambasadorów cyfrowej zmiany. Ta grupa zaangażowała się bardzo mocno w   podnoszenie poziomu wiedzy i kompetencji w firmie. Dzięki temu zmianę udało się przeprowadzić łatwo i od razu w całej organizacji.

 

„mBank to przykład instytucji finansowej, która już od wielu lat wyznacza standardy dla całego sektora bankowości w Polsce, ale i w regionie. Innowacyjny i dopasowany do potrzeb współczesnego klienta model biznesowy, a także efektywne wykorzystanie najnowszych rozwiązań technologicznych stawiają mBank w czołówce liderów cyfryzacji zmieniających i modernizujących polską gospodarkę. To właśnie dzięki takim firmom Polska Dolina Cyfrowa staje się rzeczywistością. Jesteśmy dumni, że możemy być partnerem w rozwoju lidera bankowości w chmurze” – powiedział Tomasz Wilecki, dyrektor sprzedaży do sektora finansowego w polskim oddziale Microsoft.

 

 

https://itreseller.pl/samsung-channel-awards-2021-za-nami-samsung-polska-nagrodzil-swoich-najlepszych-partnerow-biznesowych-w-obszarze-display/