Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Mechanizm bezpieczeństwa Zero Trust odnotowała olbrzymi wzrost popularności

Zero Trust, czyli mechanizm bezpieczeństwa, który wymaga, aby wszyscy użytkownicy i punkty końcowe były stale uwierzytelniane i autoryzowane, staje się coraz bardziej popularny, ponieważ firmy starają się zachować coraz większe bezpieczeństwo.

Ankieta przeprowadzona przez Okta wśród 700 dyrektorów i menedżerów ds. bezpieczeństwa w wielu branżach wykazała, że 97% firm ma obecnie inicjatywę Zero Trust lub planuje ją mieć w ciągu najbliższych 18 miesięcy. To wzrost o ponad 500% w porównaniu z rokiem 2018, kiedy to zaledwie 16% wspierało ten mechanizm.

Podczas gdy popularność modelu bezpieczeństwa Zero Trust wydaje się wychodzić poza schematy, nie każdy region na świecie podziela ten sam entuzjazm. Podczas gdy 59% firm z Ameryki Północnej ma ustaloną strategię, podobnie jak 50% firm z regionu APAC, zaledwie 36% firm z regionu EMEA może powiedzieć to samo. Firmy europejskie wkrótce jednak dogonią swoich północnoamerykańskich kolegów, ponieważ inwestycje w tym regionie są coraz większe (90% zwiększa swoje budżety, w porównaniu do 83% w regionie APAC i 77% w Ameryce Północnej). Znalezienie odpowiednich talentów do wdrożenia i wsparcia systemu Zero Trust wydaje się być największym wyzwaniem dla firm wszędzie, przy czym firmy z regionu EMEA również obawiają się nieco o budżet.

Ogólnie rzecz biorąc, dla czterech na pięć firm (80%) kwestia identyfikacji jest ważna dla ich strategii bezpieczeństwa Zero Trust. Kolejne 19% określa ją jako „krytyczną dla biznesu”, co oznacza, że praktycznie wszystkie firmy (99%) postrzegają tożsamość jako główny czynnik w swojej strategii Zero Trust. Jedna czwarta (26%) CISO i innych C-Suite kierowników określa ją jako krytyczną dla biznesu.

Kolejnym kluczowym wyzwaniem dla wdrożenia Zero Trust jest równowaga pomiędzy użytecznością a bezpieczeństwem. Podczas gdy przesunięcie w kierunku bezpieczeństwa jest bardziej widoczne w APAC i Ameryce Północnej, przedsiębiorstwa w regionie EMEA wydają się być bardziej zrównoważone.