Mechanizm bezpieczeństwa Zero Trust odnotowała olbrzymi wzrost popularności
Zero Trust, czyli mechanizm bezpieczeństwa, który wymaga, aby wszyscy użytkownicy i punkty końcowe były stale uwierzytelniane i autoryzowane, staje się coraz bardziej popularny, ponieważ firmy starają się zachować coraz większe bezpieczeństwo.
Ankieta przeprowadzona przez Okta wśród 700 dyrektorów i menedżerów ds. bezpieczeństwa w wielu branżach wykazała, że 97% firm ma obecnie inicjatywę Zero Trust lub planuje ją mieć w ciągu najbliższych 18 miesięcy. To wzrost o ponad 500% w porównaniu z rokiem 2018, kiedy to zaledwie 16% wspierało ten mechanizm.
Podczas gdy popularność modelu bezpieczeństwa Zero Trust wydaje się wychodzić poza schematy, nie każdy region na świecie podziela ten sam entuzjazm. Podczas gdy 59% firm z Ameryki Północnej ma ustaloną strategię, podobnie jak 50% firm z regionu APAC, zaledwie 36% firm z regionu EMEA może powiedzieć to samo. Firmy europejskie wkrótce jednak dogonią swoich północnoamerykańskich kolegów, ponieważ inwestycje w tym regionie są coraz większe (90% zwiększa swoje budżety, w porównaniu do 83% w regionie APAC i 77% w Ameryce Północnej). Znalezienie odpowiednich talentów do wdrożenia i wsparcia systemu Zero Trust wydaje się być największym wyzwaniem dla firm wszędzie, przy czym firmy z regionu EMEA również obawiają się nieco o budżet.
Ogólnie rzecz biorąc, dla czterech na pięć firm (80%) kwestia identyfikacji jest ważna dla ich strategii bezpieczeństwa Zero Trust. Kolejne 19% określa ją jako „krytyczną dla biznesu”, co oznacza, że praktycznie wszystkie firmy (99%) postrzegają tożsamość jako główny czynnik w swojej strategii Zero Trust. Jedna czwarta (26%) CISO i innych C-Suite kierowników określa ją jako krytyczną dla biznesu.
Kolejnym kluczowym wyzwaniem dla wdrożenia Zero Trust jest równowaga pomiędzy użytecznością a bezpieczeństwem. Podczas gdy przesunięcie w kierunku bezpieczeństwa jest bardziej widoczne w APAC i Ameryce Północnej, przedsiębiorstwa w regionie EMEA wydają się być bardziej zrównoważone.