MediaMarkt/Saturn podsumował Q2 – sprzedaż rośnie. Efekt Mistrzostw Europy i Olimpiady?
W wynikach niemieckiej firmy widać wyraźnie, że sport pozostaje siłą napędową sprzedaży telewizorów. Nic dziwnego, oglądanie meczy czy śledzenie zmagań olimpijskich na nowym telewizorze z wysoką częstotliwością odświeżania, to po prostu lepsze doświadczenie.
Ceconomy, właściciel sieci MediaMarktSaturn, w Q2 2024 odnotował zauważalny wzrost przychodów, które osiągnęły 4,92 miliarda euro, co stanowi wzrost o 8,6% w porównaniu do ubiegłego roku. Skorygowana EBIDTA wzrosła o 6% do 111 milionów euro. Jeśli chodzi o produkty, to jest to m.in. zasługa nowych telewizorów, kupowanych z myślą o dwóch dużych imprezach sportowych, jak i nowego trendu „laptopów AI”, który skłonił część użytkowników do zakupu.
Interesujący jest natomiast podział regionalny. Imponujący, bo aż 42-procentowy wzrost, pojawił się w regionie Europy Wschodniej, do którego Ceconomy kwalifikuje także Polskę. W tym obszarze przychody osiągnęły 731 milionów euro, co oznacza przyrost o 42%. Nie oznacza to jednak zwiększonego zysku operacyjnego, który w tym regionie spadł drastycznie – z 20 do ledwie 4 milionów euro. Dla porównania, w Europie Zachodniej wzrost sprzedaży wyniósł jedynie 3,6% (a w subregionie DACH sprzedaż nawet spadła o 0,4%), generując przychody na poziomie 1,05 miliarda euro. Łącznie, niemiecki potentat notuje jednak stratę netto w wysokości 164 milionów euro. To, w porównaniu z wynikiem z 2023 roku, rezulatat naprawdę niezły. Wówczas Ceconomy straciło 186 milionów euro w drugim kwartale roku.