Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Mercedes-Benz rozpoczął testy drogowe akumulatorów ze stałym elektrolitem

Mercedes-Benz rozpoczął testy drogowe akumulatorów ze stałym elektrolitem

Mercedes-Benz, we współpracy z Factorial Energy, przeprowadził pierwsze testy drogowe prototypowego pojazdu wyposażonego w akumulator ze stałym elektrolitem. Ta nowatorska technologia, uznawana za przyszłość elektromobilności, obiecuje zwiększenie zasięgu, wyższą efektywność oraz bezpieczeństwo.

Inżynierowie Mercedes-Benz AMG High Performance Powertrains (HPP) oraz Centrum Kompetencyjnego Systemów Akumulatorowych opracowali akumulator oparty na ogniwach litowo-metalowych. HPP, znane z zaawansowanych technologii Formuły 1, ponownie udowodniło zdolność do szybkiego przenoszenia innowacji z toru wyścigowego do seryjnych projektów motoryzacyjnych.

Pod koniec 2024 roku nowy akumulator został zainstalowany w modelu EQS, a wprowadzone modyfikacje dostosowały pojazd do nowej technologii, umożliwiając rozpoczęcie testów laboratoryjnych w Stuttgarcie, a następnie jazd próbnych w lutym 2025 roku.

 

Mercedes-Benz rozpoczął testy drogowe akumulatorów ze stałym elektrolitem

 

Główna różnica w konstrukcji nowego akumulatora to oczywiście zastosowanie stałego elektrolitu zamiast płynnego, co zwiększa bezpieczeństwo ogniw oraz umożliwia wykorzystanie anody litowo-metalowej. Dzięki temu technologia ta może osiągnąć gęstość energii nawet do 450 Wh/kg, co stanowi znaczący postęp w porównaniu do klasycznych akumulatorów litowo-jonowych. W praktyce oznacza to do 25% większy zasięg pojazdu przy zachowaniu tej samej masy i objętości baterii.

Prototypowa wersja EQS wyposażona w baterię w nowy akumulator ma umożliwić osiągnięcie ponad 1000 km zasięgu. Dla porównania obecny model EQS 450+ z akumulatorem o pojemności 118 kWh zapewnia około 800 km na jednym ładowaniu (WLTP). Osiągnięcie lepszych wyników jest możliwe dzięki wyższej efektywności energetycznej oraz pasywnemu systemowi chłodzenia, co zmniejsza straty energii.

Mercedes-Benz i Factorial Energy współpracują nad rozwojem tej technologii od 2021 roku, a w połowie 2024 roku niemiecki producent otrzymał pierwsze próbki ogniw na bazie autorskiej platformy FEST (Factorial Electrolyte System Technology). Sukces testów drogowych oznacza, że technologia ta nie jest już jedynie koncepcją laboratoryjną, ale rzeczywistością, która może zmienić przyszłość samochodów elektrycznych.