Meta chce uzyskać zgodę użytkowników na reklamy ukierunkowane w UE
Meta oświadczyła we wtorek, że zamierza poprosić użytkowników w Unii Europejskiej o zgodę zanim zezwoli firmom na kierowanie reklam na podstawie tego, co oglądają w jej usługach, takich jak Facebook i Instagram.
Jak podaje Reuters, zmiana ta ma na celu uwzględnienie szeregu wciąż modyfikowanych wymogów regulacyjnych w regionie i wynika ze styczniowego nakazu irlandzkiego komisarza ds. ochrony danych, aby ponownie ocenić podstawę prawną dotyczącą sposobu kierowania reklam.
„Dzisiaj ogłaszamy nasz zamiar zmiany podstawy prawnej, której używamy do przetwarzania niektórych danych na potrzeby reklamy behawioralnej dla osób w UE, EOG (Europejski Obszar Gospodarczy) i Szwajcarii z uzasadnionych powodów”– powiedział Meta w poście na blogu. „Nie ma to bezpośredniego wpływu na nasze usługi w regionie. Po wprowadzeniu tej zmiany reklamodawcy nadal będą mogli prowadzić spersonalizowane kampanie reklamowe, aby docierać do potencjalnych klientów i rozwijać swoją działalność. Uwzględniliśmy tę zmianę w naszych perspektywach biznesowych”.
Użytkownicy Facebooka i Instagrama faktycznie zgodzili się na wykorzystanie ich danych w reklamie ukierunkowanej, kiedy rejestrowali się w warunkach usług, dopóki organ regulacyjny nie orzekł, że nie może przetwarzać danych osobowych w ten sposób.
Meta dodała, że podzieli się dalszymi informacjami na temat tego, jak proces znajdzie przełożenie na praktykę w nadchodzących miesiącach po dalszym zaangażowaniu organów regulacyjnych.
Rzecznik irlandzkiego komisarza ds. ochrony danych, który jest wiodącym regulatorem prywatności wielu największych światowych firm technologicznych w UE, powiedział, że otrzymał korespondencję od Meta w tej sprawie.