Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Meta (dawniej Facebook) wypada z listy 20 najcenniejszych firm w USA.

Szesnaście miesięcy po tym, jak Facebook przekroczył 1 bilion dolarów kapitalizacji rynkowej, dołączając do ekskluzywnego klubu składającego się z takich tuzów jak Apple, Microsoft czy Alphabet, musi ten swoisty klub opuścić. 

Facebook był przez lata jedną z najbardziej znaczących firm Big Tech. Objawiało się to m.in. w rosnącej liczbie użytkowników oraz, co szczególnie ważne, wzrastających cenach akcji firmy. Jednak teraz, już po zmianie nazwy na Meta, firma nie może wrócić do dawnej, dobrej passy.

Meta nie jest już jedną z 20 najcenniejszych firm amerykańskich po tym, jak w czwartek akcje firmy spadły o 23%. Firma straciła w tym roku 70% swojej wartości i 74% od czasu, gdy akcje osiągnęły szczyt we wrześniu 2021 r., co oznacza utratę ponad 730 miliardów dolarów kapitalizacji rynkowej. Kurs akcji firmy jest najniższy od początku 2016 roku. Tak szybki spadek kursu akcji Meta świadczy o tym, że firma musi zmienić coś w swojej strategii, inaczej może się „zapaść pod własnym ciężarem”.

Od czasu zmiany nazwy firmy na Meta rok temu coś złego dzieje się z gigantem mediów społecznościowych. Rok temu Mark Zuckerberg powiedział, że przyszłość to metaverse, wirtualny wszechświat pracy, zabawy i edukacji. Ale inwestorzy postrzegają to po prostu jako wielomiliardową studnię na pieniądze – póki co nie obiecującą zwrotu. Tymczasem główny biznes firmy, czyli zyski z reklam, się kurczy. Facebook prognozuje trzeci z rzędu spadek przychodów w czwartym kwartale.

[Wideo] Cyber24 Day – „Cyberbezpieczeństwo to gra zespołowa” – Krzysztof Malesa, Dyrektor ds. strategii bezpieczeństwa Microsoft.