Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Meta (Facebook) zapłaci kolejną karę – tym razem w wysokości 1,5 miliona funtów brytyjskich.

Brytyjski regulator ds. konkurencji poinformował w piątek, że nałożył grzywnę na właściciela Facebooka, firmę Meta. Kara w wysokości 1,5 miliona funtów związana jest z zakupem Giphy.

Brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) w ostatnich latach zajął twarde stanowisko wobec wiodących firm technologicznych, badając ich dominację na rynkach, takich jak reklama cyfrowa. Rosnąca pozycja kilku czołowych firm działających w sieci jest niepokojąca i, przez wiele organów regulacyjnych uznawana za niebezpieczną. CMA wcześniej próbowała zablokować umowę Facebook-Giphy. Teraz, jak się okazuje, wątpliwości co do tej transakcji nie znikają.

CMA nakazał firmie Meta sprzedaż platformy Giphy, specjalizującej się w gifach. Meta nabyła ją za kwotę 400 milionów dolarów w maju 2020 r. i uczyniła stałą częścią Facebooka. Urząd stwierdził jednak w miniony piątek, że Meta nie spełniła pewnych wymagań dotyczących obsługi Giphy. CMA określił to jako „poważny i szczególnie rażący charakter nieprzestrzegania przez Meta zasad” ustanowionych w celu upewnienia się, że obie firmy nadal ze sobą konkurują i nie integrują się, w czasie, gdy regulator badał transakcję. Piątkowe ogłoszenie oznacza kolejne pogorszenie relacji między amerykańskim gigantem technologicznym, a brytyjskim regulatorem. Internetowy gigant podał w piątek, że nie zgadza się z ostatnią grzywną CMA, ale ją zapłaci.

Ostatnie dwa dni na licytację naszej aukcji dla WOŚP – Zaproszenie do specjalnego odcinku programu „IT Reseller TV – Liderzy Branży”