Meta chwali się, że modele Llama AI są wykorzystywane przez banki i firmy technologiczne
Duże modele językowe, takie jak Llama, zachwycają użytkowników swoją zdolnością do generowania prozy przypominającej ludzką na polecenie, nadal mają problemy z pewnymi zadaniami logicznymi i są podatne na błędy rzeczowe, co ogranicza ich adopcję w kontekstach biznesowych.
Mimo to Meta wskazała na garstkę dużych przedsiębiorstw eksperymentujących z modelami Llama jako zarówno dowód ich użyteczności, jak i jako potwierdzenie ich konkurencyjności z płatnymi alternatywami, takimi jak modele od lidera branży OpenAI.
Modele sztucznej inteligencji Llama firmy Meta są wykorzystywane także przez Goldman Sachs i AT&T do celów biznesowych, takich jak obsługa klienta, przegląd dokumentów i generowanie kodu komputerowego, jak poinformował gigant mediów społecznościowych w czwartkowym oświadczeniu.
Modele Llama, w większości bezpłatne, zostały pobrane prawie 350 milionów razy, odkąd Meta zaczęła je publicznie udostępniać w zeszłym roku, co stanowi wzrost w porównaniu z 300 milionami pobrań, które firma ogłosiła, gdy wydała największą wersję swojego najnowszego modelu Llama 3 pod koniec lipca.
Użycie za pośrednictwem dostawców chmury, takich jak Amazon Web Services i Microsoft Azure, również wzrosło, zwiększając się ponad dwukrotnie między majem a lipcem tego roku, podała Meta.
Dane pojawiają się w chwili, gdy Meta i inne firmy technologiczne inwestujące miliardy w AI stanęły w obliczu pytań inwestorów o to, jak powszechna wydaje się adopcja tej technologii i jakiego rodzaju korzyści mogą oczekiwać za swoje wydatki. Dyrektor generalny Meta Mark Zuckerberg argumentował, że budowanie najnowocześniejszych modeli AI i rozdawanie ich za darmo najlepiej pozycjonuje firmę, aby uniknąć wpadnięcia w sytuację, w której jest ograniczona przez zamkniętą technologię konkurencji.
Inne firmy, które według firmy używają Llama, to japoński bank Nomura Holdings, usługa dostawy żywności DoorDash i dostawca usług profesjonalnych Accenture.