Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Meta likwiduje 11 tys. miejsc pracy, przeznaczając więcej pieniędzy na metaverse

Meta podała w środę, że będzie redukować ponad 11.000 miejsc pracy, czyli 13% swoich pracowników. Spowodowane jest to przeszacowaniem się CEO w inwestycje w metaverse i nagłym spadkiem inwestycji firm w reklamy społecznościowe.

Podobnie jak jego rywale, Meta agresywnie zatrudniała podczas pandemii, aby sprostać gwałtownemu wzrostowi wykorzystania mediów społecznościowych przez zatrzymanych w domach konsumentów. Lecz w tym roku biznes bardzo mocno ucierpiał, konsumenci i reklamodawcy nagle zaciągnęli hamulec ręczny na wydatki w obliczu gwałtownie rosnących kosztów i szybko rosnących stóp procentowych.

„Nie tylko handel online powrócił do wcześniejszych trendów, ale spowolnienie makroekonomiczne, zwiększona konkurencja i utrata sygnału reklamowego spowodowały, że nasze przychody są znacznie niższe niż się spodziewałem” – powiedział dyrektor generalny Mark Zuckerberg w wiadomości do pracowników.

Na krótkiej rozmowie telefonicznej w środę, Zuckerberg zwracał się do pracowników, ale nie przyjmował żadnych pytań. Trzymał się scenariusza, który ściśle odpowiadał sformułowaniom zawartym w porannym wpisie na blogu i nazwał zwiększone inwestycje w e-commerce „dużym błędem w planowaniu.” Dodał, że w piątek będzie gospodarzem kolejnego townhall, w którym przyjmie pytania.

Meta, kiedyś warta ponad 1 bilion dolarów, jest obecnie wyceniana na 256 miliardów dolarów po utracie ponad 70% swojej wartości tylko w tym roku.

Akcje Meta wzrosły o 4% w środę, ponieważ inwestorzy cieszyli się z ostrożności firmy, która wiązała swoją przyszłość z metaverse i kosztownymi inwestycjami, które według samego Zuckerberga przyniosą owoce dopiero po dekadzie.

„Rynek oddycha z ulgą, że zarząd Mety lub konkretnie Zuckerberg wydaje się słuchać pewnych rad, które mówią o tym, że trzeba zabrać trochę pary z rosnącego rachunku wydatków” – powiedziała analityk Hargreaves Lansdown Sophie Lund-Yates.

Spółka oczekuje obecnie, że w 2023 roku wydatki wyniosą od 94 mld do 100 mld dolarów, w porównaniu z 96 mld do 101 mld dolarów przewidywanych wcześniej. Zawęziła też swój przedział prognozy wydatków kapitałowych na 2023 rok.