Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Meta Reality Labs – 5 miliardów dolarów na minusie w czwartym kwartale

Ray-Ban Meta

Meta wciąż ponosi ogromne wydatki na rozwój technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. W czwartym kwartale 2024 roku jej dział Reality Labs odnotował niemal 5 miliardów dolarów straty operacyjnej, przy przychodach na poziomie 1,1 miliarda dolarów. Pomimo rosnących inwestycji w metawersum i sztuczną inteligencję, Wall Street sceptycznie patrzy na strategię Marka Zuckerberga.

Meta nie rezygnuje z metawersum, choć Reality Labs wciąż generuje ogromne straty. W czwartym kwartale 2024 roku dział odpowiedzialny za gogle Quest i inteligentne okulary Ray-Ban Meta odnotował stratę operacyjną w wysokości 4,97 miliarda dolarów, przy przychodach wynoszących 1,1 miliarda dolarów. Wyniki te są nieco lepsze od przewidywań analityków, którzy zakładali stratę na poziomie 5,4 miliarda dolarów.

Od momentu przejęcia startupu Oculus w 2014 roku za 2 miliardy dolarów, Mark Zuckerberg konsekwentnie inwestuje w rozwój wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Jego wizja metawersum jako przyszłości internetu i kolejnej wielkiej platformy komputerowej w ciągu ostatnich czterech lat kosztowała firmę już ponad 60 miliardów dolarów.

Inwestorzy pozostają sceptyczni wobec tej strategii, a wodpowiedzi na krytykę Meta zwiększa nakłady na sztuczną inteligencję – w 2025 roku planuje przeznaczyć na rozwój infrastruktury AI od 60 do 65 miliardów dolarów. Według Zuckerberga AI jest kluczowym elementem rozwoju metawersum, a jednym z jego efektów są inteligentne okulary Ray-Ban Meta, zaprojektowane we współpracy z francuskim EssilorLuxottica.

Ray-Ban Meta

W ostatnich miesiącach Meta zaprezentowała też nowe rozwiązania AR i VR, w tym prototypowy zestaw Orion, który pozwala na nakładanie cyfrowych obiektów na rzeczywisty świat. We wrześniu 2024 roku firma wypuściła na rynek najnowsze gogle VR – Quest 3S w cenie 299 dolarów, reklamowane jako narzędzie do rozrywki i uprawiania aktywności fizycznej.

Meta nie jest jednak osamotniona w wyścigu technologicznym. Apple w lutym 2024 roku wprowadził na rynek Vision Pro w cenie 3 499 dolarów, a Google i Samsung zapowiedziały premierę własnego urządzenia VR i AR, Project Moohan, na 2025 rok.

Pomimo rosnącej konkurencji i miliardowych strat, Meta nie zamierza jednak rezygnować z budowy metawersum. Pytanie, czy inwestycje Zuckerberga w końcu się zwrócą, wciąż pozostaje otwarte.