Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Meta obniża o połowę opłaty za korzystanie z Facebooka i Instagrama

Meta zaoferowała prawie o połowę niższą miesięczną opłatę abonamentową za korzystanie z Facebooka i Instagrama do 5,99 euro z 9,99 euro.

Meta uruchomiła usługę w listopadzie, aby zachować zgodność z unijną ustawą o rynkach cyfrowych (DMA – Digital Markets Act), która ogranicza jej możliwość personalizowania reklam dla użytkowników bez ich zgody – pisze agencja Reuters.

„Od pewnego czasu chcieliśmy przyspieszyć ten proces, ponieważ musimy osiągnąć stabilny stan… więc zaproponowaliśmy obniżenie ceny z 9,99 do 5,99 € za pojedyncze konto i 4 € za wszelkie dodatkowe konta” – powiedział prawnik Mety Tim Lamb podczas przesłuchania w Komisji Europejskiej.

Austriacki działacz na rzecz ochrony prywatności, Max Schrems, powiedział, że nie chodzi o samą opłatę.

„Ze wszystkich badań wiemy, że nawet opłata w wysokości zaledwie 1,99 euro lub mniej prowadzi do przesunięcia zgody z 3-10%, którzy naprawdę chcą reklam, do 99,9%, którzy nadal klikają tak. RODO wymaga, aby zgoda była udzielana „dobrowolnie”” – powiedział, odnosząc się do unijnych przepisów dotyczących prywatności.

Użytkownicy, którzy wyrażą zgodę na śledzenie, otrzymują bezpłatną usługę finansowaną z przychodów z reklam. Firmom grożą grzywny w wysokości do 10% ich rocznych globalnych obrotów za naruszenia DMA.

Unijne organy ochrony prywatności wezwane do sprzeciwienia się płatnej usłudze Meta bez reklam