Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Meta odpowie w Australii za fałszywe reklamy.

Australijski organ nadzorujący konkurencję złożył w piątek pozew przeciwko właścicielowi Facebooka, firmie Meta, zarzucając gigantowi mediów społecznościowych, że nie powstrzymał oszustów umieszczających na platformie reklamy będące w praktyce oszustwami. 

Australijska Komisja ds. Konkurencji i Konsumentów (ACCC) powiedziała, że ​​reklamy, które popierały inwestowanie w kryptowaluty lub inne systemy zarabiania pieniędzy (w większości piramidy finansowe) mogły wprowadzić użytkowników Facebooka w błąd, by uwierzyli, że są promowane przez słynnych Australijczyków. Pozew złożony w sądzie federalnym Australii również zarzuca Facebookowi, że „pomagał i podżegał lub był świadomie zaniepokojony fałszywymi lub wprowadzającymi w błąd zachowaniami i oświadczeniami reklamodawców”.

ACCC poinformowało, że reklamy wykorzystywały wizerunki kilku australijskich liderów biznesu, prezenterów telewizyjnych i polityków oraz zawierały linki do fałszywych artykułów, które zawierały cytaty przypisywane osobistościom. Oszuści skontaktowali się z użytkownikami, którzy się zarejestrowali na stronach do których prowadziła fałszywa reklama, aby przekonać ich do wpłacania środków do fałszywych programów. Rekordzista dał się oszukać na 650 000 dolarów australijskich.

Zanim ktokolwiek weźmie w obronę firmę Meta, mówiąc, poniekąd słusznie, że to nie ona tworzy treści reklam zamieszczanych na platformie i nie może ponosić odpowiedzialności za to, co ktoś w tychże platformach napisze, warto przypomnieć jedno. Na tych reklamach, zwykle promujących oszustwa finansowe, firma zarabiała tak samo jak na tych uczciwych. Oznacza to swoisty konflikt interesów – z jednej strony przyzwoitość wobec użytkowników, z drugiej biznes. Nie muszę chyba mówić co zwykle wygra w takiej konfrontacji?

Meta twierdzi przy tym, że ​​wszelkie reklamy, które prowadziły do wyłudzania pieniędzy lub wprowadzały użytkowników w błąd, naruszały jej zasady. Jednocześnie przypomniano, że  firma wykorzystuje technologię do wykrywania i blokowania takich postów. Facebook na początku tego tygodnia ogłosił program, który ma pomóc w szkoleniu australijskich kandydatów politycznych i wpływowych osób w zakresie bezpieczeństwa cybernetycznego, aby powstrzymać rozprzestrzenianie się potencjalnych dezinformacji podczas kampanii przed zbliżającymi się wyborami federalnymi w tym kraju.

Lenovo zaprasza na pierwszy webinar z cyklu Lenovo Channel News.