Meta podczas Creator Week 2022 ogłosiła nowe funkcje i narzędzia, które otworzą nowe możliwości zarabiania na Facebooku i Instagramie.

Każdego roku Meta zaprasza twórców z całego świata do udziału w Creator Week – wydarzeniu stworzonym specjalnie, aby wspierać twórców w rozwijaniu kariery i wspólnym budowaniu przyszłości platform cyfrowych. W tym roku jest to również doskonała okazja do świętowania uruchomienia programu ambasadorskiego, do którego dołączyło 150 Twórców jutra, wybranych z 15 różnych rynków z regionu EMEA, w tym z Polski, którzy reprezentują nowe pokolenie twórców treści online. Wśród polskiej dziesiątki twórców znaleźli się m.in. Michał Korkosz (Rozkoszny), Natalia Sisik oraz Justyna Lis.

Podczas Creator Week 2022 Meta ogłosiła nowe funkcje i narzędzia, które otworzą nowe możliwości zarabiania na Facebooku i Instagramie. Od dziś publikowanie cyfrowych przedmiotów kolekcjonerskich na Instagramie jest już dostępne w większej liczbie krajów w całej Europie. Użytkownicy mogą również wypróbować nowe i ulepszone sposoby wspierania swoich ulubionych twórców na wszystkich platformach.

 

Cyfrowe przedmioty kolekcjonerskie

Meta rozszerza możliwość dzielenia się cyfrowymi przedmiotami kolekcjonerskimi na Instagramie na kolejne kraje w całej Europie. Twórcy i kolekcjonerzy NFT będą mogli podłączyć swój cyfrowy portfel do Instagrama i publikować cyfrowe kolekcje, które stworzyli lub kupili.

Na Instagramie, oprócz statycznych NFT w formie obrazów, będzie można teraz publikować także wideo oraz animacje. Przy każdym NFT pojawiać się będą także informacje takie jak nazwa kolekcji czy opis. Obsługiwane obecnie sieci blockchain to Ethereum, Polygon, Flow i Solana, a kompatybilnymi z Instagramem portfelami stron trzecich są Rainbow, MetaMask i Trust Wallet, Coinbase Wallet, Dapper i Phantom.

 

Wsparcie od obserwujących

Użytkownicy mogą teraz łatwiej korzystać z gwiazdek na Facebooku dzięki nowej funkcji, która automatycznie włącza możliwość przyznawania gwiazdek na publicznych treściach twórców, w tym w rolkach. Funkcja jest jak na razie w fazie testów – jest dostępna na wybranych profilach twórców z całego świata.

Meta wprowadza także nowe funkcje dla twórców korzystających już z gwiazdek. Mają ułatwić ich zdobywanie oraz umożliwić interakcję z osobami obdarowującymi.

  • Wydarzenie z gwiazdkami (Stars Party) w Rolkach. To wyjątkowe wydarzenie będące skutkiem otrzymania ogromnej liczby gwiazdek od fanów. Gdy twórca otrzyma dużą liczbę gwiazdek, na ekranie pojawi mu się nakładka z 5-minutowym odliczaniem i postępem w kierunku osiągnięcia celu, która będzie zachęcać fanów do wysłania gwiazdek i zdobycia przez niego docelowej liczby gwiazdek. Wydarzenie kończy się po osiągnięciu celu lub po zakończeniu odliczania. Osiągnięcie celu zostanie uczczone na czacie, a fani, dzięki którym wydarzenie z gwiazdkami miało miejsce, zostaną wyróżnieni.
  • Testowanie nowego zestawu wirtualnych prezentów dostosowanych do konkretnych treści. Przykładowo – jeśli użytkownik ogląda rolkę swojego ulubionego twórcy zajmującego się zwierzętami, będzie mógł wysłać temu twórcy prezent o psiej tematyce.
  • Więcej narzędzi pozwalających na kontaktowanie się z nadawcami gwiazdek. Do zakładki pozwalającej na zarządzanie komentarzami został dodany specjalny filtr pozwalający na wyświetlanie wszystkich komentarzy od obserwujących dających gwiazdki w jednym miejscu. Dzięki temu twórcy będą mogli odpowiadać na wiele komentarzy jednocześnie.
  • Gwiazdki nie tylko przy treściach wideo. Od teraz obserwujący mogą przyznawać gwiazdki przy zdjęciach i postach tekstowych

 

Tryb profesjonalny na Facebooku

Twórcy mogą teraz korzystać z nowego ustawienia profilu na Facebooku, jakim jest tryb profesjonalny. Pozwala on na budowanie publicznej obecności na platformie przy zachowaniu prywatności. Tryb profesjonalny gwarantuje twórcom, i każdemu (w wieku 18 lat lub starszym), kto chce zostać twórcą, zestaw narzędzi pozwalający na rozwój swoich społeczności za pośrednictwem osobistego profilu na Facebooku. Tryb profesjonalny uprawnia twórców do zarabiania poprzez gwiazdki, reklamy w rolkach, reklamy in-stream i Reels Play. Twórcy otrzymują również dostęp do narzędzi do analityki treści i odbiorców oraz zasobów edukacyjnych.

Więcej na ten temat można przeczytać tutaj. Pod tym linkiem natomiast znajduje się więcej informacji na temat programu ambasadorskiego Creators of Tomorrow.

 

IT RESELLER nr. 347/2022 „Jeszcze wiele możemy zrobić dla rozwoju cyfryzacji, szczególnie w regionie CEE” – podkreśla Chris Papaphotis z firmy Microsoft.