Meta przedstawiła CMA zmiany w propozycjach dotyczących prywatności danych

W listopadzie Urząd ds. Rynku Konkurencji (CMA) przyjął zobowiązania Meta, które miały uniemożliwić gigantowi mediów społecznościowych używanie danych klientów zajmujących się reklamą. 

W piątek organ regulacyjny podał do wiadomości, że Meta Platforms zaproponowała ograniczenie wykorzystania niektórych danych wszystkich reklamodawców na swojej platformie Facebook Marketplace w ramach poprawek do propozycji zaakceptowanych przez CMAw listopadzie.

Propozycje te obejmowały umożliwienie konkurentom reklamującym się na jej platformach rezygnacji z wykorzystywania ich danych w celu ulepszenia Facebook Marketplace. Brytyjski organ nadzoru konkurencji tymczasowo zaakceptował proponowane zmiany i zwraca się do zainteresowanych stron trzecich o przedstawienie opinii w tej sprawie. Konsultacje zakończą się 14 czerwca.

W listopadzie Amazon.com również zobowiązał się do niekorzystania z danych rynkowych pochodzących od konkurencyjnych sprzedawców, aby zapewnić równe warunki działania sprzedawcom zewnętrznym.

 

Lenovo New Product Training 2024: Nowe rozwiązania dla biznesu gotowe na erę AI