Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Meta rozpocznie oznaczanie obrazów wygenerowanych przez sztuczną inteligencję

W nadchodzących miesiącach Meta Platforms rozpocznie wykrywanie i oznaczanie obrazów generowanych przez usługi sztucznej inteligencji innych firm przy użyciu zestawu niewidocznych znaczników wbudowanych w pliki.

Meta zastosuje etykiety do wszelkich treści opatrzonych znacznikami i publikowanych w jej serwisach Facebook, Instagram i Threads, próbując zasygnalizować użytkownikom, że obrazy – które w wielu przypadkach przypominają prawdziwe zdjęcia – są w rzeczywistości dziełami cyfrowymi, napisał prezes firmy ds. spraw globalnych, Nick Clegg w poście na blogu.

Nick Clegg

Firma oznacza już każdą treść wygenerowaną przy użyciu własnych narzędzi AI. Clegg powiedział, że po uruchomieniu nowego systemu Meta zrobi to samo z obrazami utworzonymi w usługach obsługiwanych przez OpenAI, Microsoft, Adobe, Midjourney, Shutterstock i Google należący do Alphabet.

Ogłoszenie to oznacza początek nowych standardów wśród firm technologicznych. Ich celem byłoby złagodzenie potencjalnych szkód wyrządzonych przez AI, która na podstawie prostych promptów może kreować obrazy służące dezinformacji czy przedstawiać różne zakazane treści.

Clegg przyznał także, że ma pewność, iż firmy będą bezproblemowo w stanie oznaczać obrazy generowane za pomocą sztucznej inteligencji. Problem jednak stanowią treści audio i video, do których narzędzia oznaczające są o wiele bardziej skomplikowane i dopiero się rozwijają.