Meta rozważa płatną opcję pomijania reklam dla użytkowników Facebooka i Instagrama w UE

„New York Times” poinformował, że Meta Platforms rozważa płatne wersje Facebooka i Instagrama bez reklam dla użytkowników mieszkających w Unii Europejskiej (UE).

Gigant mediów społecznościowych znalazł się na celowniku unijnych organów ochrony konkurencji i w lipcu przegrał walkę z niemieckim nakazem z 2019 r., który zabraniał mu gromadzenia danych użytkowników bez zgody.

Jak podaje periodyk, osoby płacące za subskrypcję nie będą widzieć reklam, natomiast Meta będzie nadal oferować bezpłatne wersje aplikacji z reklamami w UE – wynika z raportu cytującego trzy osoby posiadające wiedzę o tych planach.

W artykule dodano, że takie posunięcie może pomóc Meta w zwalczaniu obaw dotyczących prywatności i innych kontrolach ze strony UE, ponieważ zapewni ono użytkownikom alternatywę dla usług firmy opartych na reklamach, które bazują na analizie danych użytkowników. Z raportu NYT wynika, że nie wiadomo, ile będą kosztować płatne wersje aplikacji.

LockBit – najbardziej aktywny ransomware z 2022 roku odpowiada za blisko połowę cyberataków