Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Meta rozwija własną wyszukiwarkę AI, aby uniezależnić się od Google i Microsoftu

Meta pracuje nad stworzeniem własnej wyszukiwarki opartej na sztucznej inteligencji, która dostarcza odpowiedzi i podsumowania na temat bieżących wydarzeń oraz informacji o osobach, bezpośrednio w czacie Meta AI. Obecnie ta funkcjonalność opiera się na wynikach wyszukiwania z Google i Bing od Microsoftu.

Jak podaje serwis The Information, Meta realizuje ten projekt, aby zmniejszyć swoją zależność od pozostałych dwóch gigantów technologicznych: Google’a i Microsoftu. Źródło cytowane przez serwis wyjaśnia, że Meta chce mieć alternatywne rozwiązanie na wypadek, gdyby te firmy wycofały się ze współpracy w przyszłości. Ruch ten jest więc biznesowo w pełni zrozumiały, zwłaszcza, że Meta posiada możliwości technologiczne by projekt ten urzeczywistnić w sposób efektywny.

Niedawno Meta podpisała wieloletnią umowę z agencją Reuters, umożliwiającą udostępnianie w czasie rzeczywistym aktualności użytkownikom z USA bezpośrednio w chatbocie. Ponadto kilka miesięcy temu Business Insider informował, że Meta korzysta z narzędzia do indeksowania stron, aby pozyskiwać dane do trenowania swoich modeli AI.

Według The Information, źródła z Meta potwierdziły, że firma gromadzi i indeksuje dane już od ośmiu miesięcy. Działania te mają na celu zwiększenie autonomii firmy i ograniczenie zależności od innych dużych graczy technologicznych. To natomiast wyraźnie sugeruje, że szkolenie modelu już trwa. Kiedy premiera? Tego, niestety, nie wiemy. Można natomiast założyć, że projekt może być rozwijany dłuższy czas, do momentu, w którym okaże się przyajmniej tak samo solidnym rozwiązaniem jak modele oferowane przez pozostałą dwójkę internetowych potentatów.