Meta uruchomi aplikację Threads, czyli swojego „Twittera”
Meta Platforms planuje uruchomić rywalizującą z Twitterem aplikację do mikroblogowania o nazwie Threads, kilka dni po tym, jak szef Twittera, Elon Musk, spotkał się z krytyką, ogłaszając tymczasowe ograniczenie liczby postów, które użytkownicy mogą przeczytać w serwisie społecznościowym.
Jak informuje Reuters, udostępnienie tego kanału jest wyzwaniem dla Twittera, który spotkał się z licznymi kontrowersjami, odkąd Musk kupił firmę za 44 miliardy dolarów w 2022 roku. W zeszłym tygodniu miliarder Tesli ogłosił szereg nowych ograniczeń w aplikacji, modyfikując liczbę tweetów, które użytkownicy mogą przeglądać dziennie, co wywołało oburzenie wielu użytkowników platformy.
W 2016 roku dodano do Instagrama – w odpowiedzi na rosnącą popularność Snapchata – funkcję o nazwie „historie”, czyli posty użytkowników, które znikają po określonym czasie.
Uruchomienie Threads jest niemałym zagrożeniem dla Twittera pod rządami Muska, którego próby zwiększenia przychodów i przekształcenia platformy na własną modłę spotkały się z ostrą krytyką. Po przejęciu firmy pod koniec zeszłego roku, zwolnił około 80% pracowników i przywrócił szereg zakazanych kont, takich jak konta byłego prezydenta USA Donalda Trumpa i konserwatywnego serwisu satyrycznego Babylon Bee.
Setki reklamodawców, zaniepokojonych postrzeganym wzrostem szkodliwych treści na platformie, wstrzymało wydatki na reklamę na Twitterze, a dokumenty wewnętrzne, do których dotarł Reuters, wykazały, że najbardziej aktywni użytkownicy platformy wycofują się.
Oczekuje się, że Threads zostanie udostępniony w czwartek i pozwoli użytkownikom zatrzymać obserwujących z platformy do udostępniania zdjęć Instagram i zachować tę samą nazwę użytkownika.
Podczas gdy alternatywne strony do mikroblogowania – takie jak Mastodon i Blue Sky – odnotowały wzrost liczby użytkowników od czasu przejęcia Muska, żadna z nich nie była w stanie rzucić wyzwania Twitterowi. Ale Instagram ma już setki milionów zarejestrowanych użytkowników i ma historię wprowadzania nowych funkcji w oparciu o sukces innych firm mediów społecznościowych.