Meta zapowiada testy narzędzia do generatywnych reklam AI

Meta ujawniła szereg narzędzi napędzanych AI dla reklamodawców do tworzenia bardziej skutecznych reklam na swoich platformach, w tym na Facebooku i Instagramie, wraz z szeregiem dodatkowych funkcji dla twórców reklam.

Zapowiedź to wprowadzenie Sandbox AI, która służy jako plac zabaw do testowania najnowszych rozwiązań generatywnych AI do tworzenia reklam. Ponadto częścią zmian w narzędziach reklamowych jest dodanie funkcji do istniejącego pakietu Meta Advantage, który ma pomóc twórcom i sprzedawcom w automatyzacji reklam.

AI Sandbox, według Meta, jest okazją dla firmy, aby zrozumieć, czego chcą reklamodawcy, i zaoferować im znacznie prostszy i szybszy sposób, aby to zrobić.

Na start, platforma oferuje narzędzie „AI writer” stworzone w celu umożliwienia zróżnicowania tekstu, podobnie jak w przypadku generatywnych asystentów AI Google’a, które są rozwijane w Docs i Gmail w tej chwili. Narzędzie oferuje ponowne napisanie reklam, aby pomóc sprzedawcom uzyskać komunikat z naciskiem na pozytywny odbiór.

Badana jest także para narzędzi skupionych na obrazie: tworzenie obrazu z podpowiedzi tekstowych i narzędzie do regulacji rozmiaru, aby pomóc reklamom dopasować różne współczynniki proporcji do wyświetlanej zawartości. Ten ostatni jest zaprojektowany specjalnie, aby pomóc reklamodawcom uruchomić tę samą reklamę na różnych platformach, jak Facebook, Instagram, czy inne portale społecznościowe i nie tylko.

Aktualnie rozwiązanie to jest testowane w ściśle moderowanej grupie testowej, a jego szersze upublicznienie nastąpi dopiero, po zakończeniu testów. Na bazie doświadczeń zebranych na grupie testowej poszerzeniu ulegną też funkcje, aktualnie oferowanych funkcji reklamowych.