Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Meta złapała izraelską firmę marketingową prowadzącą setki fałszywych kont na Facebooku

Meta złapała izraelską firmę marketingową wykorzystującą fałszywe konta na Facebooku do prowadzenia kampanii wpływu na platformie, poinformowała firma w swoim najnowszym raporcie na temat skoordynowanych nieautentycznych zachowań. Program był skierowany do osób w USA i Kanadzie i dotyczył wojny między Izraelem a Hamasem.

W sumie badacze Meta odkryli 510 kont na Facebooku, 11 stron, 32 konta na Instagramie i jedną grupę powiązaną z tym przedsięwzięciem, w tym fałszywe i wcześniej zhakowane konta.

Konta podawały się za „żydowskich studentów, Afroamerykanów i »zaniepokojonych« obywateli”. Zamieszczano na nich posty, w których wychwalano działania wojskowe Izraela i krytykowano Agencję Narodów Zjednoczonych ds. Pomocy i Robót (UNRWA) oraz protesty uczelni. Podzielili się także islamofobicznymi komentarzami w Kanadzie, mówiąc, że „radykalny islam stanowi zagrożenie dla wartości liberalnych w Kanadzie”.

Badacze Meta stwierdzili, że kampania była powiązana z STOIC, „firmą zajmującą się marketingiem politycznym i wywiadem gospodarczym” z siedzibą w Izraelu, choć nie spekulowali na temat jej motywów. STOIC była również aktywna na X i YouTube i prowadziła strony internetowe „koncentrujące się na wojnie Izrael-Hamas i polityce Bliskiego Wschodu”.

Według Meta, kampania została odkryta, zanim zdążyła zgromadzić dużą publiczność, a wiele fałszywych kont zostało wyłączonych przez zautomatyzowane systemy firmy. Konta osiągnęły około 500 obserwujących na Facebooku i około 2000 na Instagramie.

W raporcie zauważono również, że osoby stojące za kontami zdawały się używać generatywnych narzędzi sztucznej inteligencji do pisania wielu komentarzy na stronach polityków, organizacji medialnych i innych osób publicznych. „Komentarze te zazwyczaj łączyły się ze stronami internetowymi operacji, ale często spotykały się z krytycznymi odpowiedziami autentycznych użytkowników, nazywając je propagandą” – powiedział David Agranovich, dyrektor ds. polityki Meta w zakresie zakłócania zagrożeń, podczas briefingu z dziennikarzami.