Microsoft Azure jest teraz oficjalnym partnerem chmurowym silnika gier Unity

Wprowadzony na rynek w 2005 roku Unity to wieloplatformowy silnik gier popularny wśród twórców gier indie, który obecnie obsługuje 19 różnych platform, w tym iOS, Android i wszystkie najważniejsze konsole obecnej generacji. Został on wykorzystany w takich tytułach jak Genshin Impact, Pokémon Go, Cuphead, Beatsaber i Call of Duty: Mobile.

Co to oznacza? Unity twierdzi, że ruch ten ułatwi użytkownikom budowanie i dystrybucję swoich gier na Windows i Xbox. Ponadto firmy powiedziały, że partnerstwo pomoże deweloperom w tworzeniu środowisk 3D zarówno dla gier, jak i scenariuszy niezwiązanych z grami.

We wpisie na blogu ogłaszającym tę wiadomość, Microsoft Corporate Vice President Game Creator Experiences and Ecosystem Sarah Bond przewidziała, że symulacja w czasie rzeczywistym stanie się „centralnym elementem każdej branży, od e-commerce po energię, produkcję po medycynę i wiele innych”.

„Unity buduje platformowo-agnostyczne, chmurowe rozwiązanie, które spełnia szerokie potrzeby wszystkich deweloperów, od przedsiębiorstw po twórców indywidualnych” – powiedziała Bond. „Dając twórcom łatwy dostęp do narzędzi symulacyjnych RT3D i możliwość tworzenia cyfrowych bliźniąt miejsc i obiektów świata rzeczywistego, Unity oferuje twórcom łatwą ścieżkę do produkcji aktywów RT3D, zarówno dla gier, jak i światów niezwiązanych z grami”.

Silnik gier Unity jest już wykorzystywany w wielu przypadkach użycia niezwiązanych z grami, na przykład Boeing wykorzystał oprogramowanie Unity do wypróbowania inspekcji i testów opartych na rzeczywistości rozszerzonej.

Partnerstwo pojawia się w momencie, gdy Microsoft dostrzega, że gry w chmurze stają się coraz większą częścią jego modelu biznesowego. W swoim ostatnim raporcie finansowym gigant technologiczny powiedział, że Xbox Cloud Gaming został użyty przez ponad 10 milionów osób.