Microsoft Channel Connect FY21 – Wydarzenie dla partnerów firmy Microsoft w Polsce skupione było wokół komunikacji i biznesu w dobie pandemii.
Mało kto ma tak szeroką perspektywę rynku jak Microsoft. Amerykański gigant doskonale rozumie rynek, bo znajduje się w wielu jego punktach: sprzętu, oprogramowania, rozwiązań chmurowych, a nawet gamingu. To wszystko sprawia, że zmiany, które zaszły przez ostatnie 1,5 roku na świecie, Microsoft zna od podszewki. Nic więc dziwnego, że to właśnie te zmiany stały się tematem numer 1 podczas gali Gala Microsoft Channel Connect FY21. Za realizacja wydarzenia odpowiadała Magdalena Grzegorczyk wraz z Zesołem Device Partner Solution Sales.
Jak zawsze jednak, głównym punktem gali było docenienie partnerów firmy Microsoft w Polsce. Przyznane statuetki to wyraz uznania dla osiągnięć zdobytych w ciągu minionego roku. Niestety, jak przystało na galę w 2021 roku, nagrody zostały dostarczone do partnerów przed wydarzeniem. Niemniej ich znaczenie pozostaje takie samo jak wcześniej.
Nagrody otrzymały firmy:
- Za sprzedaż dodaną – Cezar
- DaaS i Windows Autopilot – Delkom
- Stabilny wzrost we wszystkich kategoriach i wykorzystanie produktów powiązanych na platformie e-commerce – Morele.net
- Podążanie i wdrażania trendów na polskim rynku – NTT System
- Wdrożenie sali edukacyjnej w Akademii Leona Koźmińskiego – Senetic
- Współpraca, edukacja, promowanie dobrych praktyk i wykorzystanie certyfikowanych rozwiązań Microsoft – Veracomp – Exclusive Networks
Panele o szansach rynkowych
Podczas Microsoft Channel Connect FY21 odbyły się także panele liderów branży, poświęcone zagadnieniom kluczowym w obecnych czasach. Pierwsza skupiała się na wizji postpandemicznej branży IT w Polsce, a uczestniczył w niej na żywo m.in. Krzysztof Jonak z Intela. Wskazał on na to, że m.in. dzięki unijnemu planowi odbudowy, można oczekiwać znaczących inwestycji w zakresie smart cities czy szeroko rozumianego IoT.
Szacujemy, że w 2021 roku około 1 miliona komputerów będzie sprzedawało się każdego dnia (globalnie). Jeśli spojrzymy na PC, to przecież ten skrót oznacza personal computer – komputer osobisty. Niedawno uświadomiliśmy to sobie z całą mocą, jak istotny jest ten element osobisty – powiedział Krzysztof Jonak, EMEA Territory Sales Director w Intel. – Dlatego skupiamy się wraz z naszymi partnerami na zapewnieniu maksymalnego wyboru dla naszych partnerów i klientów – jeśli chodzi o formę urządzenia. (…) Praca z domu zdecydowanie rozpędza popyt, głównie na rozwiązania mobilne. Ostatecznie jednak, w większości przypadków i tak podłączamy laptopy pod monitory (…) dlatego możemy też skupić się na małych komputerach stacjonarnych i All-in-One.
Interesujący panel, prowadzony przez Przemysława Jakubca z Microsoftu, dotyczył edukacji. Chyba nic nie pchnęło sektora edukacyjnego w stronę modernizacji technologicznej jak pandemia. Podczas rozmowy swoją wizję olbrzymiego wyzwania stojącego przed branżą wskazali m.in. Dariusz Piotrowski, prezes Dell Technologies w Polsce, Andrzej Sowiński, prezes HP Inc. Polska, Cecylia Szymańska, dyrektor ds. edukacji w Microsoft oraz Michał Ptak, Head of marketing and online sales Samsung CEE.
Jeżeli spojrzymy na to, co będzie się działo, to może przypominać to projekty, które miały miejsce 15-16 lat temu (…) a więc projekty interklasowe, polegające na wyposażaniu szkolnych pracowni komputerowych – powiedziała Cecylia Szymańska, dyrektor ds. edukacji w Microsoft. – (…) w Krajowym Planie Odbudowy 700 mln euro planowane jest na edukację, z czego głównie – wyposażenie nauczycieli w sprzęt służbowy, podniesienia pracowni komputerowych do nowych rozwiązań (…) Spodziewamy się ogromnych zakupów przez najbliższe 2-3 lata jeśli chodzi o instytucje edukacyjne.
Wiadomo, że nie jesteśmy w stanie dotrzeć z edukacją, my – pojedynczy podmiot, do wszystkich dzieci – to co postanowiliśmy zrobić w Dellu, to dotrzeć do nauczycieli – powiedział Dariusz Piotrowski, prezes Dell Technologies w Polsce. – nie tylko z ofertą sprzętową, bo oczywiste, że w tym 1,2 mln komputerów, o których mówimy w najbliższych kwartałach, a nawet latach, stawiamy na model trainer. Jeśli nauczyciele będą wiedzieli jak wykorzystać sprzęt, przekażą tą wiedzę dzieciom. W tym obszarze Dell zrealizował program edukacji nauczycieli poprzez portal gdzie dzielimy się najlepszymi praktykami, jak również poprzez serię webinarów i podcastów (…), które promują nowoczesne metody nauczania. (…) To olbrzymi wyzwanie dla rynku. Średnio kwartał rynkowy w Polsce, cały, nie tylko edukacyjny, to około pół miliona komputerów. Więc jeśli nagle wszyscy dostawcy muszą się przygotować na takie zamówienia, to potężne wyzwanie dla kanału partnerskiego.
Przez ostatnie dwa lata Samsung skupił się na dotarciu do klienta końcowego, poprzez media społecznościowe, z jednym ze swoich produktów tj. Samusng Flip – zaznaczył Michał Ptak, Head of marketing and online sales Samsung CEE. – jesteśmy wspierani przez celebrytów swojego rynku – nauczycieli, którzy prowadzą zajęcia na Flipie i są aktywni w mediach społecznościowych.
Oferujemy rozwiązania, które mogą ułatwić zarządzanie procesem nauczania w klasie – HP Classroom Manager – czyli program, który pozwala nauczycielowi przeprowadzić lekcję, kontrolować co robią uczniowie. To już się dzieje. (…) Rola kanału jest zasadnicza. W HP Inc. w Polsce pracuje sto-kilkadziesiąt osób – podkreślił Andrzej Sowiński, prezes HP Inc Polska – choćby ten zespół skupił się tylko na segmencie edukacji, nie byłby w stanie obsłużyć tego zapotrzebowania. W związku z tym nasza grupa kilkuset partnerów jest kluczowa. Będziemy starali się ją poszerzyć, by zaadresować większą liczbę projektów.
https://itreseller.pl/it-reseller-nr-338-2021/