Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Microsoft EduDay 2021 – Szkoła przyszłości wobec współczesnych wyzwań, scenariusze działań edukacyjnych i próba odpowiedzi na pytanie, jak będzie wyglądać praca szkoły w czasach post-covid.

„Microsoft Teams zostanie ze mną przede wszystkim do szybkiej komunikacji z uczniami i innymi nauczycielami, ale również do prowadzenia działań projektowych. W szkole prowadzimy takich projektów bardzo dużo” – przyznała Małgorzata Lesisz, nauczycielka z Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 8 w Gdyni, podczas panelu zorganizowanego w ramach Microsoft EduDay 2021. Głównym tematem wydarzenia było przedstawienie scenariuszy działań edukacyjnych na czas po pandemii i próba odpowiedzi na pytanie, jak będzie wyglądać praca szkoły w czasach post-covid. Dyrektorzy szkół, nauczyciele, uczniowie, eksperci i specjaliści z Microsoft próbowali wspólnie nakreślić obraz szkoły przyszłości, w której nauka, współpraca i budowanie wzajemnych relacji bazują nie tylko na przebywaniu w tym samym miejscu i czasie, ale także na technologii, która otwiera zupełnie nowe możliwości wzajemnych działań.

 

Microsoft EduDay to coroczne wydarzenie dla sektora edukacyjnego, w czasie którego Microsoft pokazuje dobre praktyki szkolne z Polski i świata. Tegoroczna edycja odbyła się online i przybrała formę reportażu z życia szkoły. Ale nie pierwszej z brzegu szkoły, tylko placówki wzorcowej, czyli Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 8 w Gdyni, który nosi także miano „Microsoft Showcase School”, gdyż na co dzień wykorzystuje technologię Microsoft w każdym obszarze swojego działania.

 

Gości spotkania po szkole oprowadzał popularny prezenter telewizyjny – Marcin Prokop oraz jego goście: uczniowie, nauczyciele, pracownicy szkoły, eksperci i przedstawiciele Microsoft. Wszyscy oni starali się dać odpowiedź na pytanie: jak będzie wyglądać szkoła przyszłości i jakie miejsce powinny w niej zajmować nowoczesne technologie? Poszukiwanie przepisu na skuteczną cyfrową transformację szkoły, znaczenie ustandaryzowania technologii używanych w placówkach edukacyjnych, waga cyfrowych kompetencji w przyszłej działalności uczniów, sposoby na dobrostan nauczycieli i uczniów – to tylko niektóre z wielu tematów, o jakich podczas paneli, wywiadów i rozmów dyskutowali uczestnicy Microsoft EduDay2021.

 

Głównym wnioskiem, który daje się wysnuć ze wszystkich tych rozmów, jest stwierdzenie, że powrót do takiej formy edukacji, jaka miała miejsce przed 2020 rokiem w ogromnej większości polskich szkół, dziś jest już niemożliwy. Kryzys pandemiczny zaowocował koniecznością przejścia na tryb edukacji zdalnej, która otworzyła szeroko drzwi dla nowoczesnych technologii. Te zaś – po okresie wstępnych wyzwań i oporów – trafiły w szkołach na podatny grunt, umożliwiając każdej z grup – dyrekcji i pracownikom administracyjnym szkół, nauczycielom, uczniom oraz rodzicom zupełnie nowy, wygodniejszy i ciekawszy sposób działania. Stąd po powrocie w szkolne mury w kolejnym roku nauki zarówno uczniowie, jak i nauczyciele pragną do szkolnej rzeczywistości przenieść jak najwięcej z doświadczeń pozyskanych w czasie nauki zdalnej, które sprawiają, że działalność edukacyjna staje się łatwiejsza, sprawniejsza, bardziej kreatywna i angażująca wszystkie strony procesu nauczania.

 

„Wynikające z pandemii zamknięcie szkół było prawdziwą próbą dla całego sektora edukacyjnego, w którym cyfryzacja nigdy nie była łatwym procesem. Dyrektorzy, nauczyciele, uczniowie i ich rodzice znaleźli się w zupełnie nowej sytuacji, w której musieli na nowo wymyśleć sposoby kontaktu, nauczania i uczenia się, często w niełatwych, domowych warunkach. Celem Microsoft jako organizacji było i jest nadal wsparcie sektora edukacji w cyfrowej zmianie, która dzisiaj jest koniecznością. Z dumą obserwowałam, jak szkoły i nauczyciele wykorzystujący nasze narzędzia w edukacji zdalnej radzili sobie z wyzwaniami. To był czas prawdziwej mobilizacji, nie tylko do tego, aby zaopatrzyć się w odpowiednie technologie, ale także nauczyć się z nich efektywnie korzystać. W tym czasie nauczyliśmy się wiele i tej wiedzy nie wolno nam zaprzepaścić. Dlatego dzisiaj podejmujemy dyskusję na temat tego, jak tę naukę wykorzystać po powrocie uczniów do placówek szkolnych” – powiedziała Agata Kapica, Industry Executive – Education Sector w polskim oddziale Microsoft.

 

Szereg pomysłów i przepisów na wykorzystanie pozyskanych umiejętności i narzędzi został podany podczas Microsoft EduDay 2021. Jednak nie oznacza to, że osoby, które nie wzięły udziału w spotkaniu, straciły swoją szansę na ich poznanie. W dalszym ciągu można zapoznać się z pełną relacją ze spotkania. Nagranie jest dostępne pod linkiem Microsoft EduDay 2021 po wcześniejszym zarejestrowaniu się.

 

 

https://itreseller.pl/ke-pragnie-zwiekszyc-liczbe-wykwalifikowanych-specjalistow-cyfrowych-z-84-mln-az-do-20-mln-jak-wyglada-obecny-rozklad-sil-w-it-oraz-jak-polska-plasuje-sie-na-tle-unii-europejskiej/