Microsoft i Avanade zrealizowały II edycję programu „emPower Women”, w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie polskiego rynku na specjalistów IT
W ciągu siedmiu miesięcy szkoleń i warsztatów pracowniczki organizacji takich jak Bank Millennium, CCC, Polkomtel i Netia z Grupy Polsat Plus, Silky Coders czy TAURON w ramach programu rozwijały cyfrowe umiejętności i kompetencje w zakresie nowych technologii.
Według Światowego Forum Ekonomicznego (WEF) do 2050 r. 75 proc. miejsc pracy będzie związanych z obszarem STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics). W 2022 r. kobiety zajmowały zaledwie 28 proc. stanowisk w tym obszarze, co wskazuje na potrzebę znaczącej zmiany. Jako główne powody swojej niskiej reprezentacji w branży IT panie wskazują m.in. brak mentorów (48 proc.), brak kobiecych wzorców w branży (42 proc.) oraz mniejsze możliwości rozwoju w porównaniu z mężczyznami (36 proc.) .
Projekt rozwojowy emPower Women jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie rynku na specjalistów technologicznych oraz niedostateczną reprezentację kobiet w branży IT. Autorski program sesji prowadzonych przez ekspertów technologicznych i biznesowych ma na celu zwiększenie aktywności zawodowej kobiet w obszarze nowych technologii oraz zainspirowanie ich do podjęcia wyzwań cyfrowej transformacji.
Druga edycja inicjatywy zrealizowana przez Microsoft i Avanade zakończyła się 24 marca. emPower Women vol.2 w pigułce to: siedem miesięcy zajęć w oparciu o cztery specjalnie zaprojektowane moduły szkoleniowo–warsztatowe poświęcone poszczególnym technologiom cyfrowym, m.in. sztucznej inteligencji czy programowaniu Low–Code/No–Code; treningi umiejętności miękkich, takich jak skuteczna komunikacja, storytelling i zarządzanie czasem.
Czy pięć kobiet pracujących w korporacji, poza obszarem IT, może samodzielnie stworzyć aplikację, z której korzystać będą wszyscy pracownicy? emPower Women zapewnił nam kompetencje i uruchomił nasz potencjał, aby tego dokonać! – podkreśla Anetta Przęczka, Head of Retail Credit Risk w Banku Millennium i przyznaje, iż efekty szkolenia były dla niej zaskakujące.
– Wiedza technologiczna mentorów oraz ich wsparcie pozwoliły uczestniczkom na podniesienie kwalifikacji oraz stworzenie innowacyjnych rozwiązań biznesowych dla ich organizacji. Kompetencje technologiczne w połączeniu z kobiecą perspektywą przekładają się również na szerszy, społeczny wymiar cyfrowej transformacji. Dzięki empatii i zaangażowaniu kobiet tworzone rozwiązania mogą pomóc nam lepiej odpowiadać na zmieniające się potrzeby współczesnego świata – mówi Ewa Gąsiorowska, Change Enablement Manager w Avanade, odpowiedzialna – wspólnie z Weroniką Skowerą, Customer Success Manager w Microsoft – za projekt emPower Women.
Jak wynika z Indeksu Cyfrowej Przyszłości (Digital Futures Index) opublikowanego przez Microsoft, zwiększenie liczby profesjonalistek w branży technologicznej nie tylko wzbogaca kulturę i różnorodność zespołów IT, ale również przekłada się na tworzenie bardziej kreatywnych i unikalnych rozwiązań. Dlatego Avanade podejmuje działania na rzecz zwiększenia aktywności zawodowej kobiet w branży technologicznej, m.in. zapraszając je do wzięcia udziału w rekrutacjach do polskiego oddziału firmy.
– Wierzymy, że różnorodność napędza innowacyjność, dlatego jako organizacja budująca kulturę „People–First” podejmujemy działania na rzecz zwiększenia równowagi i różnorodności we wszystkich naszych zespołach. W ubiegłym roku globalnie 40 proc. nowych pracowników Avanade stanowiły kobiety, obejmując 60 proc. stanowisk zarządczych oraz stanowiąc 50 proc. składów komitetów wykonawczych. Mamy nadzieję, że w tym roku jeszcze więcej kobiet zasili nasze zespoły w Polsce. Misją Avanade jest angażowanie się w projekty transformacyjne z aspektem korzyści społecznych osiąganych dzięki technologii, dlatego zapewnienie równości szans na rozwój w obszarze cyfryzacji oraz wsparcie kobiet w rozwijaniu kariery w branży technologicznej jest dla nas bardzo istotne – podkreśla Bartłomiej Antczak, Country Manager Avanade w Polsce.