Microsoft i Hitachi łączą siły na rzecz GenAI
W ciągu ostatnich dwóch dekad Microsoft współpracował z Hitachi kilka razy, ale platforma Lumada IoT to wciąż nowość.
Celem tego rozwiązania jest udostępnienie szerokiej gamy funkcji wykorzystujących sztuczną inteligencję do optymalizacji gromadzenia, analizy, zarządzania i wizualizacji danych.
Ostatnio obaj giganci technologiczni przedstawili nowe, trzyletnie partnerstwo strategiczne, które „będzie skupiać się na tworzeniu innowacyjnych rozwiązań branżowych, które zapewniają transformacyjne rezultaty dla przedsiębiorstw i społeczeństwa” i jest warte miliardy.
Oczekuje się, że w roku budżetowym 2024 planowane przychody działalności Lumada, która ma wpływ na 270 000 pracowników Grupy Hitachi, spadną zaledwie o 0,1 poniżej progu 19 miliardów dolarów.
Produkty, które Hitachi Group wbuduje w platformę Lumada, to Microsoft Cloud, Azure Open AI Service, Dynamics 365, Copilot for Microsoft 365 i GitHub Copilot. W okresie nowego partnerstwa firma Hitachi przeszkoli ponad 50 000 „profesjonalistów GenAI” w zakresie zaawansowanych umiejętności w zakresie sztucznej inteligencji. Jednak w materiałach i metodach szkoleniowych znajdą się także rozwiązania dostarczane przez firmę Microsoft.
Rozwiązania Hitachi sygnowane marką Lumada są wykorzystywane w sektorach energii i mobilności, ale dotykają także wielu innych branż. Według Microsoft i Hitachi oczekuje się, że nadchodzące ulepszenia oparte na sztucznej inteligencji będą miały pozytywny wpływ zarówno na przedsiębiorstwa, jak i na całe społeczeństwo.
Oczekuje się, że to nowe partnerstwo zaowocuje także wspólnymi projektami ukierunkowanymi na usługi w chmurze. W tym obszarze Microsoft i Hitachi planują poprawić bezpieczeństwo, jednocześnie zmniejszając wpływ zaangażowanych centrów danych na środowisko.