Microsoft i SAP razem dla rozwoju Polskiej Doliny Cyfrowej. Połączenie sił daje klientom pewność, że mogą pewnie i skutecznie przekształcać się w inteligentne przedsiębiorstwa.
Microsoft i SAP łączy długoletnia historia współpracy, która zapewniła wielu klientom sprawną i bezpieczną ścieżkę cyfrowej transformacji. Dodatkowo w październiku 2019 roku obie firmy ogłosiły strategiczne partnerstwo. Jego celem było uproszczenie i przyspieszenie migracji przedsiębiorstw wykorzystujących oprogramowanie S/4HANA i SAP Cloud Platform do chmury Microsoft Azure. Dzięki temu klienci obu firm mogą szybciej się transformować i lepiej odpowiadać na warunki, które stawia rynek. W tym roku obie firmy wspólnie świętują pierwszą rocznicę nowego etapu współpracy.
Partnerstwo Microsoft i SAP zostało zapoczątkowane przez Hasso Plattnera i Billa Gatesa w 1991 roku. Opiera się na wzajemnym zaufaniu i jednakowym podejściu do klientów – obie firmy stawiają ich potrzeby na pierwszym miejscu. I to właśnie rosnące zapotrzebowanie klientów i rynku na usługi chmury dało początek długoletniej współpracy, a następnie doprowadziły do podpisania strategicznego partnerstwa, które dzisiaj obchodzi swoje pierwsze urodziny. Firmy na całym świecie migrują swoje zasoby do chmury w coraz szybszym tempie.
Według Gartnera, już 68 proc. usług cloud computingu jest świadczonych przez publicznych dostawców. Decyzja o ogłoszeniu partnerstwa była więc naturalnym krokiem, mającym na celu wsparcie klientów obu firm w transformacji ich biznesu.
Wsparcie w dobie pandemii
Wybuch globalnej pandemii odcisnął piętno na wielu przedsiębiorcach z całego świata. W tak trudnym czasie najistotniejszym zadaniem firm takich jak Microsoft i SAP jest wsparcie klientów w ich walce o przetrwanie. Nowa formuła współdziałania oraz sieć Partnerów obu firm pomoże organizacjom i instytucjom dotkniętym negatywnymi skutkami pandemii w ich odbudowie i przystosowaniu się do nowej rzeczywistości.
„Firmy zdały sobie również sprawę z tego, że ich konsumenci się zmienili. Organizacje, które znały wzorce i zachowania swoich lojalnych klientów, muszą na nowo zaobserwować, w jaki sposób wchodzą oni w interakcję z produktami i markami. Konsumenci stali się bardziej skłonni do korzystania z technologii, aby uniknąć ryzyka związanego z kontaktem twarzą w twarz. Firmy szukają więc nowych sposobów dotarcia do swoich klientów i usprawnień w codziennych działaniach. Jak? Poprzez innowacje w zakresie produktów i usług, ale także procesów biznesowych” – powiedział Thomas Duschek, Dyrektor Zarządzający SAP Polska. „Weźmy za przykład firmę CCC. Wykorzystała ona czas lockdownu, aby przyspieszyć swoje procesy finansowo-księgowe. Wdrożenie SAP S/4HANA było ważnym krokiem w procesie standaryzacji tych procesów w całej grupie kapitałowej”.
„Możemy mówić o małych zwycięstwach, kiedy wrocławscy lekarze oszczędzają cenne minuty dzięki naszym technologiom, kiedy krakowscy studenci będą się efektywniej uczyć i pozostaną w stałym kontakcie dzięki platformom zdalnego nauczania, pracownicy PKO BP i Ruchu SA osiągają lepsze wyniki dzięki narzędziom do pracy i współpracy, a Inter Cars dzięki technologii chmury doświadcza zwiększonej efektywności działania i niższych kosztów utrzymania infrastruktury IT. Wszystko to jest szczególnie ważne, teraz gdy utrzymanie ciągłości działalności operacyjnej i edukacji na każdym poziomie ma fundamentalne znaczenie dla funkcjonowania gospodarki i rozwoju społeczeństwa” – powiedział Mark Loughran, Dyrektor Generalny Microsoft.
Rozwój Polskiej Doliny Cyfrowej
W maju bieżącego roku Microsoft ogłosił plan inwestycyjny o wartości 1 miliarda dolarów, którego celem jest przyspieszenie innowacji i wzrostu gospodarczego w Polsce poprzez wspieranie rozwoju Polskiej Doliny Cyfrowej. Jednym z kluczowych obszarów inwestycji będzie zbudowanie pierwszego w regionie CEE regionu chmury Azure oraz zapewnienie silnego wsparcia dla dalszego rozwoju programistów i deweloperów w Polsce i poza nią, tworząc możliwości rozwoju umiejętności krytycznych i uczenia się dla 150 000 pracowników polskich firm, partnerów Microsoft i studentów. Jest to największa w historii inwestycja w polskie technologie i umiejętności.
„W lokalnym centrum danych nie chodzi tylko o ogólne korzyści z chmury, takie jak redukcja TCO, elastyczność czy skalowalność. Chodzi o szybszy czas wprowadzania produktów i usług, a także szybszą reakcję na zmiany rynkowe. To również big data i dodatkowa wiedza biznesowa. Dostęp do aplikacji i narzędzi w chmurze przyspiesza także powstawanie innowacji. Lokalne centrum danych otwiera ogromne możliwości dla wielu branż, w sektorze komercyjnym, ale także publicznym. Dlatego SAP rozpoczął współpracę z Chmurą Krajową, aby dostarczać naszym klientom rozwiązania w chmurze w oparciu o lokalne centra danych, tu w Polsce” – powiedział Thomas Duschek.
Co czeka nas w przyszłości?
Połączenie sił Microsoft i SAP daje klientom pewność współpracy z dwoma liderami w branży, dzięki czemu mogą pewnie i skutecznie przekształcać się w inteligentne przedsiębiorstwa. Jednak na tym nie koniec. Obie firmy zapowiedziały dalszą współpracę, kontynuując wspólne zaangażowanie we wsparcie Klientów w ich transformacji cyfrowej i rozwój Polskiej Doliny Cyfrowej.
Link do eventu znajduje się TUTAJ.
https://itreseller.pl/itrnewericsson-nie-zgadza-sie-ze-szwedzkim-zakazem-dla-huawei-ft/