Microsoft nawiązał strategiczną współpracę z AmRest, jedna z wiodących spółek gastronomicznych w Europie, właściciel między innymi sieci KFC, Pizza Hut, Starbucks i Burger King.

AmRest, jedna z wiodących, notowanych publicznie spółek gastronomicznych w Europie z rozmachem realizuje strategię cyfrowej transformacji w oparciu o technologie. Na partnera strategicznego firma wybrała Microsoft, dostawcę platformy technologicznej oraz szerokiego portfolio rozwiązań partnerów Microsoft. AmRest i Microsoft zawarły porozumienie o współpracy na polu wykorzystania technologii do realizacji strategii wzrostu biznesu klienta, w tym szczególnie rozwiązań Cloud, AI i Business Intelligence oraz wspierających produktywność zespołów.

 

 

AmRest jest jednym z liderów w branży gastronomicznej w Europie. Spółka posiada ponad 2100 lokali w segmencie restauracji szybkiej obsługi (Quick Service Restaurants) i restauracji z obsługą kelnerską (Casual Dining Restaurants) w 26 krajach. Do zarządzanych przez firmę marek należą: KFC, Pizza Hut, Starbucks i Burger King. AmRest jest także właścicielem marki La Tagliatella, sieci burgerów Bacoa, konceptu premium Sushi Shop oraz dwóch chińskich formatów: Blue Frog i KABB. AmRest aktywnie działa również w obszarze cyfryzacji branży gastronomicznej. W Polsce firma zarządza jednym z najpopularniejszych serwisów do zamawiania jedzenia – PizzaPortal.pl. Ponadto, od 2018 r. AmRest jest udziałowcem w Glovo, czołowej hiszpańskiej platformie do zamówień online.

 

„W AmRest nie tylko zarządzamy globalnymi i lokalnymi markami restauracyjnymi, odwiedzanymi przez miliony klientów. AmRest to centrum wiedzy i kompetencji o tym jak tworzyć i rozwijać biznes restauracyjny w oparciu o wiele marek i wiele rynków geograficznych jednocześnie. Naszą tożsamość tworzy kultura wyrażona w przekonaniu, że „Wszystko Jest Możliwe”. Wybierając partnera technologicznego na drodze cyfrowej transformacji szukaliśmy podobnego podejścia” – mówi Adam Sawicki, Członek Zarządu ds. Cyfryzacji w AmRest.

 

Na pierwszym etapie współpracy pomiędzy firmami, AmRest wdraża globalny system Business Intelligence na platformie Microsoft Azure. Rozwiązanie oparte o Azure Data Lake, Azure SQL Data Warehouse, Azure Analysis Services i Power BI umożliwia pozyskiwanie istotnych informacji z danych posiadanych
w organizacji i wykorzystywanie ich do codziennego podejmowania trafniejszych decyzji biznesowych.

 

„W AmRest funkcjonujemy na styku świata fizycznego i cyfrowego. Zmierzamy do modelu restauracji bez papieru. Eksplorujemy cyfrowe kanały dotarcia do klientów. Nasza platforma PizzaPortal.pl i zamówienia online z prowadzonych restauracji już dzisiaj stawiają nas w gronie liderów tego segmentu.   Microsoft jest dla nas nie tylko dostawcą takich rozwiązań, ale partnerem, który pomaga nam w podejmowaniu decyzji technologicznych, które przekładają się wprost na realizację naszych celów strategicznych” – wyjaśnia Adam Sawicki.

 

Równolegle AmRest rozszerza wykorzystanie w firmie aplikacji i usług Office 365, w tym w szczególności aplikacji Teams, która umożliwia sprawną i wygodną współpracę i komunikację w rozproszonym między oddziałami firmy środowisku.

 

„Jestem dumny, że AmRest, lider biznesu w Polsce i regionie, realizujący swoje aspiracje wzrostu na rynkach zachodnich oraz w Chinach zdecydował się pokonać drogę cyfrowej transformacji w partnerstwie z nami” – powiedział Mark Loughran, Dyrektor Generalny polskiego oddziału Microsoft. „Cyfrowa transformacja to więcej niż wykorzystanie technologii na rzecz poprawy efektywności organizacji i jej rozwoju. To złożony proces, który wymaga zaufania i partnerskiej współpracy obu stron oraz długofalowego spojrzenia. Dlatego konieczne jest zrozumienie wizji transformacji klienta i jego specyficznych potrzeb – branży, w której działa i jej dynamiki, strategii całego biznesu i kultury organizacji oraz jej gotowości na zmianę.”

 

Obie firmy będą również podejmować wspólne działania w obszarze wymiany wiedzy i inspiracji, a także tworzenia wspólnych inicjatyw partnerskich.