Microsoft Outlook jest zalewany spamem z powodu niesprawnych filtrów poczty elektronicznej

Według doniesień coraz większej liczby klientów Microsoftu, skrzynki odbiorcze Outlooka zostały w ciągu ostatnich dziewięciu godzin zalane spamem, ponieważ filtry antyspamowe poczty elektronicznej są obecnie niesprawne.

Ten postępujący problem został potwierdzony przez niezliczoną ilość użytkowników Outlooka, którzy donosili (na platformach społecznościowych i stronie Microsoft Community), że wszystkie wiadomości lądowały w ich skrzynkach odbiorczych, nawet te, które wcześniej zostałyby oznaczone jako spam i wysłane do folderu śmieci.

„Otrzymałem 36 wiadomości spamowych w mojej skrzynce odbiorczej przez ostatnie 2 godziny z rzędu. Dzieje się to już zbyt długo i pogarsza się z godziny na godzinę” – powiedział jeden z użytkowników.

Niektórzy twierdzą, że nawet zaznaczenie opcji „”Tylko zaufaj e-mailowi z adresów z mojej listy bezpiecznych nadawców i domen oraz bezpiecznych list mailingowych”” w zakładce „Wiadomości śmieciowe” > Filtry nie rozwiązuje tego problemu, wskazując na to, że filtrowanie w usłudze webmail jest całkowicie niesprawne.

Pomimo szeregu skarg klientów, strona stanu usługi Office pokazuje, że „wszystko jest sprawne i działa”.

Microsoft nie udostępnił jeszcze publicznego oświadczenia potwierdzającego doniesienia użytkowników Outlooka, że filtry spamu są niesprawne.

O ile dziś problem z filtrowaniem spamu w Outlooku wydaje się być szczególnie zły i dotykający ogromnej liczby klientów, to trwa on od miesięcy, a niektórzy zgłaszają, że od co najmniej listopada 2021 roku widzą mnóstwo spamu lądującego w ich skrzynce odbiorczej.