Microsoft podkreśla przewagę konkurencyjną Google’a w zakresie generatywnej AI w sprawozdaniu dla organów regulacyjnych Komisji Europejskiej

Google cieszy się przewagą konkurencyjną w dziedzinie generatywnej sztucznej inteligencji dzięki swoim zbiorom danych i chipom zoptymalizowanym pod kątem sztucznej inteligencji, powiedział organom regulacyjnym KE zajmującym się ochroną konkurencji, podkreślając rywalizację między dwoma gigantami technologicznymi. 

Jak podaje Reuters, uwagi Microsoftu były odpowiedzią na rozpoczęte w styczniu przez Komisję Europejską konsultacje w sprawie poziomu konkurencji w generatywnej sztucznej inteligencji. Rosnąca popularność tej technologii wzbudziła obawy dotyczące dezinformacji i fałszywych wiadomości.

„Dziś tylko jedna firma – Google – jest zintegrowana pionowo w sposób zapewniający jej siłę i niezależność na każdym poziomie sztucznej inteligencji, od chipów po dobrze prosperujący sklep z aplikacjami mobilnymi. Wszyscy inni muszą polegać na partnerstwach, aby wprowadzać innowacje i konkurować” – stwierdził Microsoft w swoim sprawozdaniu dla Komisji.

W dokumencie stwierdzono także, że samozasilające się półprzewodniki AI firmy Google zapewnią jej przewagę konkurencyjną na nadchodzące lata, a duże zbUstaw obrazek wyróżniającyiory zastrzeżonych danych z indeksu wyszukiwarki Google i serwisu YouTube umożliwiły jej wytrenowanie wielkojęzykowego modelu Gemini.

„YouTube zapewnia niezrównany zestaw treści wideo. Znajduje się w nim około 14 miliardów filmów. Google ma dostęp do takich treści, ale inni twórcy sztucznej inteligencji nie” – powiedział Microsoft.

Firma stwierdziła także, że asystenci głosowi oparci na sztucznej inteligencji, tacy jak Asystent Google firmy Google i Siri firmy Apple, dają obu firmom przewagę.

„Są dobrze przygotowani do ewolucji i wykorzystania swoich istniejących asystentów głosowych na stanowiska kierownicze w dziedzinie generatywnej sztucznej inteligencji. Nowi uczestnicy rynku i konkurenci Google i Apple nie będą cieszyć się takimi samymi korzyściami” – stwierdził Microsoft.

„Mamy nadzieję, że badanie Komisji rzuci światło na firmy, które nie oferują otwartości Google Cloud lub mają długą historię blokowania klientów, a które stosują takie samo podejście do usług sztucznej inteligencji” – powiedział rzecznik Google’a.

 

„HP Amplify Partner Conference 2024 doskonale pokazuje, jak ważny jest dla nas kanał partnerski” – podkreślił Paweł Miszkiewicz, Dyrektor Kanału Partnerskiego HP Inc Polska