Microsoft przestaje sprzedawać technologię rozpoznawania emocji, oraz ogranicza narzędzia rozpoznawania twarzy
Microsoft poinformował we wtorek, że przestanie sprzedawać technologię odgadywania czyichś emocji na podstawie twarzy i nie będzie już zapewniać nieskrępowanego dostępu do technologii rozpoznawania twarzy.
Działania te odzwierciedlają wysiłki przodujących dostawców usług chmurowych, aby samodzielnie ograniczyć te technologie, ponieważ prawodawcy w Stanach Zjednoczonych i Europie nadal zaostrzają ograniczenia prawne do ich stosowania.
Co najmniej od zeszłego roku Microsoft sprawdza, czy systemy rozpoznawania emocji są zakorzenione w nauce.
„Wysiłki te wywołały ważne pytania dotyczące prywatności, braku konsensusu co do definicji„ emocji ”i niemożności uogólnienia powiązania między wyrazem twarzy a stanem emocjonalnym w testowanych przypadkach użycia, w różnych regionach i danych demograficznych” – powiedziała Sarah Bird, główny produkt menedżer w jednostce Microsoft Azure AI.
Obecni klienci będą mieli rok, zanim stracą dostęp do narzędzi sztucznej inteligencji, które mają na celu wywnioskowanie: emocji, płci, wieku, uśmiechu, zarostu, włosów i makijażu.
W zeszłym roku firma Alphabet Inc, Google Cloud przeprowadziła podobną ewaluację. Google zablokowało 13 zaplanowanych emocji ze swojego narzędzia do odczytywania emocji i poddało ocenie cztery istniejące, w tym radość i smutek. Nowy system miałby rozpoznawać zdefiniowane ruchy mimiczne jak marszczenie brwi i uśmiechanie się, bez wiązania ich z emocjami.
Microsoft powiedział, że klienci muszą teraz uzyskać zgodę na korzystanie z usług rozpoznawania twarzy, które umożliwiają logowanie się do witryn internetowych lub otwierania zamkniętych drzwi za pomocą skanowania twarzy.
Firma również wezwała klientów do unikania sytuacji, które naruszają prywatność lub w których technologia ta może mieć problemy, takich jak identyfikacja nieletnich, lecz nie zabroniła wyraźnie takich zastosowań.