Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Microsoft sprzedał ponoć tylko 21 milionów konsol Xbox Series X i S.

Nieczęsto pojawiające się oficjalne dane pokazują, że najnowsze konsole Xbox ustępują sprzedażą PS5 (38,4 mln) i Switchowi (126,6 mln).

Najwyraźniej od premiery Microsoft sprzedał łącznie ponad 21 milionów konsol Xbox Series X i Series S. Liczba ta została podana na slajdzie udostępnionym przez Microsoft podczas ID@Xbox Developer Accelerator Program w Brazylii. To dużo konsol, ale liczba ta nie jest tak imponująca w porównaniu z wynikami sprzedaży konsolowych rywali Sony i Nintendo.

Microsoft nie ujawniał danych dotyczących sprzedaży konsol Xbox przez prawie dekadę. Spekuluje się, że kierownictwo zdecydowało się ukryć sprzedaż konsol, zmuszając księgowych do publicznego rozważenia działalności Microsoftu w zakresie Xbox Live i subskrypcji Game Pass. Zapewnia to lepszą perspektywę niż pokazywanie liczby jednostek konsoli Xbox, które oczywiście pozostają w tyle za rywalami.

Kolejna rewelacja dotyczy liczby konsol z rodziny Xbox One sprzedanych w całym okresie ich użytkowania. W ciągu jej ery sprzedano 58 milionów konsol Xbox One. Najwyraźniej konsole Xbox Series X / S wciąż ma przed sobą długą drogę, aby osiągnąć taki wynik.

Inny interesujący punkt ze slajdu Microsoftu dotyczy tańszej konsoli Xbox Series S. W momencie premiery porównaliśmy strategię Microsoftu polegającą na wprowadzeniu Series S z Sony. Stwierdzenie na slajdzie, że 48% graczy serii S to nowi użytkownicy Xbox, przedstawia ją jako spory sukces. To dobry wynik konwersji, a cena tej konsoli przenosi ją znacznie dalej do strefy zakupów impulsowych niż jej większy brat (lub konsole Sony).

W obecnej rozgrywce pomiędzy konsolami z serii Xbox i Sony PS5 wydaje się prawdopodobne, że Sony może jeszcze bardziej wysunąć się na prowadzenie. Sony szczególnie ucierpiało w szczytowych latach pandemii, wraz z kryzysem chipowym. Wydaje się jednak, że ten okres jest już za nami, a Sony przewiduje, że do końca roku finansowego (31 marca 2024 r.) zostanie sprzedanych kolejne 19 milionów konsol PS5.

Na koniec, kolejny slajd z ID@Xbox Developer Accelerator Program pokazał kilka liczb dotyczących grania na PC. Tak, komputery PC nadal są niezwykle ważnym rynkiem gier z “248,6 mln aktywnych komputerów PC z systemem Windows do gier”, według Microsoftu.