Microsoft sprzedał ponoć tylko 21 milionów konsol Xbox Series X i S.

Nieczęsto pojawiające się oficjalne dane pokazują, że najnowsze konsole Xbox ustępują sprzedażą PS5 (38,4 mln) i Switchowi (126,6 mln).

Najwyraźniej od premiery Microsoft sprzedał łącznie ponad 21 milionów konsol Xbox Series X i Series S. Liczba ta została podana na slajdzie udostępnionym przez Microsoft podczas ID@Xbox Developer Accelerator Program w Brazylii. To dużo konsol, ale liczba ta nie jest tak imponująca w porównaniu z wynikami sprzedaży konsolowych rywali Sony i Nintendo.

Microsoft nie ujawniał danych dotyczących sprzedaży konsol Xbox przez prawie dekadę. Spekuluje się, że kierownictwo zdecydowało się ukryć sprzedaż konsol, zmuszając księgowych do publicznego rozważenia działalności Microsoftu w zakresie Xbox Live i subskrypcji Game Pass. Zapewnia to lepszą perspektywę niż pokazywanie liczby jednostek konsoli Xbox, które oczywiście pozostają w tyle za rywalami.

Kolejna rewelacja dotyczy liczby konsol z rodziny Xbox One sprzedanych w całym okresie ich użytkowania. W ciągu jej ery sprzedano 58 milionów konsol Xbox One. Najwyraźniej konsole Xbox Series X / S wciąż ma przed sobą długą drogę, aby osiągnąć taki wynik.

Inny interesujący punkt ze slajdu Microsoftu dotyczy tańszej konsoli Xbox Series S. W momencie premiery porównaliśmy strategię Microsoftu polegającą na wprowadzeniu Series S z Sony. Stwierdzenie na slajdzie, że 48% graczy serii S to nowi użytkownicy Xbox, przedstawia ją jako spory sukces. To dobry wynik konwersji, a cena tej konsoli przenosi ją znacznie dalej do strefy zakupów impulsowych niż jej większy brat (lub konsole Sony).

W obecnej rozgrywce pomiędzy konsolami z serii Xbox i Sony PS5 wydaje się prawdopodobne, że Sony może jeszcze bardziej wysunąć się na prowadzenie. Sony szczególnie ucierpiało w szczytowych latach pandemii, wraz z kryzysem chipowym. Wydaje się jednak, że ten okres jest już za nami, a Sony przewiduje, że do końca roku finansowego (31 marca 2024 r.) zostanie sprzedanych kolejne 19 milionów konsol PS5.

Na koniec, kolejny slajd z ID@Xbox Developer Accelerator Program pokazał kilka liczb dotyczących grania na PC. Tak, komputery PC nadal są niezwykle ważnym rynkiem gier z „248,6 mln aktywnych komputerów PC z systemem Windows do gier”, według Microsoftu.