Microsoft usuwa awarię chmury, która spowodowała, że ​​niektóre amerykańskie linie lotnicze wstrzymały loty 

W piątek Microsoft poinformował, że usługi w chmurze w regionie środkowych Stanów Zjednoczonych zostały przywrócone, po tym jak przerwa ta doprowadziła do uziemienia i odwołania kilku lotów. 

Microsoft podał, że przerwa w dostawie usług rozpoczęła się w czwartek około godziny 18:00 czasu wschodniego, a część klientów doświadczyła problemów z wieloma usługami Azure w regionie środkowych Stanów Zjednoczonych.

Azure to platforma przetwarzania w chmurze oferująca usługi tworzenia, wdrażania i zarządzania aplikacjami i usługami. Osobno Microsoft oświadczył, że bada problem mający wpływ na różne aplikacje i usługi Microsoft 365.

Tani przewoźnicy Frontier Airlines, jednostka Frontier Group Holdings, Allegiant i SunCountry zgłosili awarie, które miały wpływ na ich działalność. Frontier powiedział późnym wieczorem w czwartek, że jest w trakcie wznawiania normalnych operacji i że przystanek naziemny został zniesiony.

Sekretarz transportu USA Pete Buttigieg zapewnił, że departament monitoruje problemy związane z odwołaniem i opóźnieniami lotów na lotnisku Frontier, dodając, że agencja zobowiąże firmę i wszystkie inne linie lotnicze do „wypełnienia ich obowiązków związanych z zaspokajaniem potrzeb pasażerów”.

Firma Frontier powiedziała wcześniej, że „poważna przerwa techniczna Microsoftu” tymczasowo utrudniła jej działalność, natomiast SunCountry stwierdził, że niezależny dostawca wpłynął na jego możliwości rezerwacji i odprawy, nie podając nazwy firmy.

Według systemu śledzenia danych FlightAware Frontier odwołał w czwartek 147 lotów i opóźnił 212 innych. Z danych wynika, że ​​45% samolotów Allegiant było opóźnionych, a Sun Country – 23%.