Microsoft zdobywa od Coca-Coli kontrakt o wartości 1,1 miliarda dolarów na chmurę i sztuczną inteligencję
Coca-Cola zobowiązała się do przeznaczenia 1,1 miliarda dolarów na korzystanie z usług chmury i sztucznej inteligencji (AI) firmy Microsoft. Zamówienie stanowi część pięcioletniego porozumienia, na mocy którego Microsoft będzie wspierał podstawową strategię technologiczną Coca-Coli w całym systemie.
Coca-Cola przeniesie wszystkie swoje aplikacje na platformę Microsoft Azure. Przez ostatni rok firma korzystała z generatywnej sztucznej inteligencji i korzystała już z usługi Azure OpenAI dla swoich funkcji marketingowych, produkcyjnych i łańcucha dostaw.
Obie firmy będą nadal eksperymentować z usługą Azure OpenAI, w tym sprawdzać, w jaki sposób Copilot może pomóc w zwiększeniu produktywności w miejscu pracy. Coca-Cola sprawdza obecnie, w jaki sposób może poprawić doświadczenia klientów i usprawnić operacje.
„Ta nowa umowa opiera się na sukcesie strategii partnerstwa Coca-Coli z Microsoftem i pokazuje nasze zaangażowanie w ciągłą transformację cyfrową – powiedział John Murphy, prezes i dyrektor finansowy The Coca-Cola Company. – Nasza współpraca z Microsoftem wzrosła wykładniczo – z umowy o wartości 250 milionów dolarów, którą pierwotnie ogłosiliśmy w 2020 roku, do 1,1 miliarda dolarów obecnie”.
Neeraj Tolmare, starszy wiceprezes i globalny CIO w The Coca-Cola Company dodał:
„Nasze rozszerzone partnerstwo z Microsoftem jest ważnym kolejnym rozdziałem w podróży Coca-Coli w kierunku cyfrowego przedsiębiorstwa opartego na nowych technologiach”
Coca-Cola posiadała wcześniej centrum danych w Atlancie, gdzie mieści się siedziba firmy. W 2009 r. prowadził rozmowy z HP w sprawie outsourcingu obsługi centrów danych. W 2017 roku producent napojów sprzedał swoje centrum danych w Atlancie firmie Rackhouse w ramach planu migracji do chmury. W tym czasie Coca-Cola była klientem Amazon Web Services i Google Cloud.