Microsoft zmienia strukturę raportowania, aby zapewnić inwestorom lepszy dostęp do dantych nt. przychodów z konsumpcji chmury
Microsoft zaktualizował w środę kwartalne wytyczne dotyczące przychodów dla swoich trzech segmentów biznesowych, co ma zapewnić inwestorom lepszą widoczność rozwijającej się infrastruktury chmurowej.
Jak podaje CNBC, firma wzmacnia segment produktywności i procesów biznesowych, który obejmuje subskrypcje oprogramowania biurowego do zwiększania produktywności, o usługi, które od lat pojawiają się w jednostce Intelligent Cloud, która obejmuje Azure.
Produktywność i procesy biznesowe otrzymają również komercyjne produkty Windows i usługi w chmurze, część segmentu More Personal Computing, który obejmuje licencjonowanie zbiorcze systemu operacyjnego Windows i narzędzi Windows w chmurze.
Microsoft usunął narzędzie do analizy danych Power BI i grupę produktów Enterprise Mobility and Security z uważnie obserwowanego wskaźnika wzrostu rok do roku o nazwie Azure i inne usługi w chmurze. Po wyprowadzeniu tych dwóch, nowa liczba Azure „teraz bardziej odpowiada biznesowi konsumpcji”, powiedział Microsoft w prezentacji dla inwestorów podsumowującej zmiany.
Konsumpcja odzwierciedla klientów komercyjnych aktywnie korzystających z usług obliczeniowych i pamięci masowej w Azure. Jednak Microsoft dodaje przychody z kategorii reklam wyszukiwania i wiadomości – która do tej pory znajdowała się w kategorii Więcej komputerów osobistych – do Azure i innych usług w chmurze.
Firma poinformowała, że spodziewa się 33% wzrostu przychodów w stałej walucie dla Azure i innych usług w chmurze zgodnie z nową definicją na pierwszy kwartał fiskalny, co stanowi spadek o 1 do 2 punktów procentowych w porównaniu z czwartym kwartałem fiskalnym. Pod koniec lipca, w oparciu o poprzednią definicję Azure, firma oczekiwała wzrostu o 28% do 29% w stałej walucie. Historycznie rzecz biorąc, wzrost w Azure i innych usługach w chmurze napędzała konsumpcja, a nie narzędzia na użytkownika, gdzie wzrost liczby miejsc spowolnił.
Metoda sprawozdawczości finansowej Microsoftu dla Azure uwzględniała dane per user, co oznacza, że porównywanie nie jest proste. Ponadto Microsoft powiedział, że przyzna Productivity and Business Processes pewne przychody wynikające z przejęcia Nuance Communications w 2022 r., które pojawiło się w ramach Intelligent Cloud. Co kwartał firma będzie ujawniać łączną stopę wzrostu dla systemu Windows i urządzeń, zamiast komunikować je osobno, biorąc pod uwagę, że oba są zorientowane na komputery PC.
Nowa metryka o nazwie Microsoft 365 Commercial pojawi się w segmencie Productivity and Business Processes. Będzie ona obejmować przychody z komercyjnych produktów Office i usług w chmurze, Power BI, Enterprise Mobility and Security oraz komercyjnych produktów Windows i usług w chmurze.
Segment More Personal Computing generuje przychody z subskrypcji Copilot Pro, który wprowadza generatywne możliwości sztucznej inteligencji do Word, Excel i innych aplikacji dla konsumentów. Przychody te pojawiły się w Productivity and Business Processes od czasu wprowadzenia Copilot Pro na początku tego roku.
W wyniku wielu zmian Microsoft przewiduje obecnie 27,75–28,05 mld USD przychodów w pierwszym kwartale fiskalnym z segmentu Productivity and Business Processes, w porównaniu z przedziałem 20,3–20,6 mld USD podanym pod koniec lipca. Prognoza przewiduje przychody z Intelligent Cloud w przedziale 23,80–24,10 mld USD, w porównaniu z 28,6–28,9 mld USD. A przychody z More Personal Computing wynoszą od 12,25 do 12,65 mld USD, w porównaniu z 14,9–15,3 mld USD wcześniej.
Microsoft nadal spodziewa się około 64,3 mld USD przychodów na całej linii. I nie przewiduje zmian w kosztach przychodów, wydatkach operacyjnych, innych dochodach i wydatkach ani stawce podatku.