Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Microsoft zmusza do używania generatywnej AI przy tworzeniu gier? Studio Compulsion rozwiewa wątpliwości

Wbrew wcześniejszym zarzutom, Microsoft nie wymaga od swoich studiów deweloperskich korzystania z generatywnej AI. Potwierdził to Guillaume Provost, dyrektor Compulsion Games, twórcy niedawno wydanej gry pt. South of Midnight.

Microsoft od lat angażuje się w rozwój AI, co wzbudza niepokój o potencjalne stosowanie tej technologii do produkcji gier. Firma zainwestowała m.in. w OpenAI, podjęła współpracę z Inworld AI, tworząc narzędzie Narrative Graph oparte właśnie na generatywnej AI. Te inicjatywy oraz chłodno przyjęta demonstracja wygenerowanej przez AI gry pt. Quake 2 sprowokowały dyskusje, czy zespoły pracujące pod znakiem Xbox Game Studios są zobligowane do wykorzystywania tych rozwiązań.

Wątpliwości te zostały rozwiane podczas wywiadu na Gamescom LATAM przez Guillaume’a Provosta, założyciela i dyrektora Compulsion Games:

„Z pełnym przekonaniem mogę potwierdzić, że nie ma nakazu korzystania z generatywnej sztucznej inteligencji. Nasze studio to miejsce, gdzie wszystko tworzymy własnymi rękami. Rzemiosło i artystyczne podejście stanowią fundamentalną część tożsamości naszego zespołu”.

South of Midnight to trzecioosobowa produkcja łącząca elementy przygodowe i akcji, w której wcielamy się w postać Hazel odkrywającej magiczne zdolności tkania. Akcja toczy się w zniszczonym przez huragan miasteczku Prospero, gdzie protagonistka stawia czoła istotom zwanym „Haints” – mrocznym bytom będącym ucieleśnieniem negatywnych emocji. Produkcja wyróżnia się wyjątkową oprawą wizualną oraz głębokim osadzeniem w mitologii i legendach amerykańskiego Głębokiego Południa.

 

 

Microsoft faktycznie rozwija technologie AI dla gier, w tym model Muse stworzony wspólnie z Ninja Theory, zaprezentowany w lutym 2025 roku. Przypomnijmy, że Muse to pierwszy na świecie generatywny model sztucznej inteligencji typu WHAM (World and Human Action Model), który potrafi generować grafikę gry, akcje kontrolera lub oba te elementy jednocześnie. Jego przełomową cechą jest szczegółowe zrozumienie trójwymiarowego świata gry, w tym fizyki oraz reakcji na działania gracza.

Microsoft podkreśla jednocześnie swoje nieustające zaangażowanie w „respektowanie kreatywnej wizji i artystycznej ekspresji deweloperów” podczas implementacji generatywnej AI. Niepokój dotyczący możliwego wymuszania technologii GenAI wzrósł w momencie, gdy należąca do Microsoftu firma Activision oficjalnie potwierdziła wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji przy opracowywaniu wybranych elementów w serii Call of Duty.