Miłosz Trawczyński nowym dyrektorem konsultingu w SAS Polska
Miłosz Trawczyński objął stanowisko dyrektora konsultingu w polskim oddziale SAS, globalnego lidera w dziedzinie analityki i AI. Na nowym stanowisku zastąpi Łukasza Bałkowiec, który w ramach nowych obowiązków menedżerskich w SAS obejmie odpowiedzialnością region Polski, Niemiec, Austrii i Czech.
Miłosz Trawczyński od początku swojej kariery zawodowej jest związany z polskim odziałem SAS, do którego dołączył w 2004 roku. Ma ponad 15-letnie doświadczenie w pracy z klientem na stanowiskach menedżerskich – od 2021 r. kierował działem SAS Professional Services dla branży telekomunikacyjnej, ubezpieczeniowej i handlu. Wcześniej kierował zespołem Customer Advisory odpowiadającym za wsparcie sprzedaży i rozwoju biznesu w Polsce i regionie Europy Centralnej. Posiada bogate doświadczenie w zakresie praktycznego zastosowania zaawansowanej analityki w wielu obszarach biznesowych, m.in. w marketingu bezpośrednim, sprzedaży, zarządzaniu łańcuchem dostaw, obsłudze klienta i przeciwdziałaniu nadużyciom. Jest ekspertem w projektowaniu i wdrażaniu zaawansowanych rozwiązań analitycznych w różnych branżach.
Nowy dyrektor konsultingu zastępuje na tym stanowisku Łukasza Bałkowiec, który kierował zespołem Professional Services and Delivery SAS Polska od 2021 roku. 1 lutego br. awansował on w europejskich strukturach SAS na regionalnego dyrektora konsultingu, obejmując odpowiedzialność za Polskę, Niemcy, Austrię i Czechy. Czerpiąc z doświadczeń dynamicznego rozwoju i dwucyfrowego wzrostu segmentu usług w Polsce, a także wcześniejszych osiągnięć w zarządzaniu regionem Europy Południowo – Wschodniej, Łukasz Bałkowiec będzie odpowiadał za rozwój współpracy z klientami w ramach nowego terytorium z biura SAS zlokalizowanego w Heidelbergu.
Miłosz Trawczyński będzie kierował zespołem konsultingu SAS Polska, odpowiadającym za zapewnianie wartości biznesowej z wdrażanych rozwiązań SAS dla ponad 200 klientów firmy. SAS świadczy usługi profesjonalne zapewniając wsparcie klientów w wypracowaniu i wdrażaniu koncepcji biznesowych, architektonicznych i technologicznych, adresujących konkretne problemy organizacji. Konsultanci SAS są obecni na każdym etapie wdrożenia i integracji technologii z systemami klientów. Wspierają ich również po uruchomieniu usługi, aby zapewnić pełną dostępność oraz przyszły rozwój systemu.
Polski oddział firmy funkcjonuje nieprzerwanie od 1992 roku. Zespół liczy dziś 300 konsultantów i ekspertów data science, którzy zajmują się rozwojem i implementacją rozwiązań SAS w zakresie zaawansowanej analityki danych i sztucznej inteligencji. Domeną firmy jest przetwarzanie ogromnych zbiorów danych w wiedzę niezbędną do podejmowania strategicznych decyzji biznesowych. SAS umożliwia zastosowanie najlepszych technik analitycznych w celu uzyskania rzeczywistej wartości biznesowej i wspiera firmy na całym świecie, aby mogły sprostać najbardziej złożonym wyzwaniom, szybko reagować na zachodzące zmiany i stymulować rozwój. Rozwiązania firmy kompleksowo wspierają operacje marketingu i sprzedaży, prognozowania popytu, optymalizacji zapasów i logistyki, wykrywania nadużyć, zarządzania ryzykiem, czyli wszędzie tam, gdzie analityka umożliwia automatyzację procesów i przyśpiesza podejmowanie decyzji.
Ostatnie lata cechują się dynamicznym rozwojem firmy. Niedawno SAS ogłosił, że zainwestuje miliard dolarów w rozwiązania branżowe napędzane sztuczną inteligencją. Będą one rozwijane na SAS® Viya® – chmurowej platformie analitycznej napędzanej sztuczną inteligencją.
SAS jest również pionierem i liderem we wspieraniu etycznego rozwoju sztucznej inteligencji. Niedawno firma dołączyła do konsorcjum na rzecz bezpieczeństwa AI powołanego przez amerykański Departament Handlu, gdzie będzie jednym z 200 wiodących podmiotów zajmujących się tą technologią. W maju poprzedniego roku firma otworzyła pierwsze na świecie laboratorium etycznej sztucznej inteligencji – REAHL. Jednocześnie SAS rozwija program Data Ethics Practice.