Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Miniony rok był gorącym okresem dla firmy Avaya – komentuje Artur Chmielewski, dyrektor zarządzający Avaya Polska.

Miniony rok był gorącym okresem dla firmy Avaya – a więc także dla rynków rozwiązań Unified Communications i Contact Center, których firma ta jest globalnym liderem. Ponieważ pod koniec ubiegłego roku i na początku roku bieżącego miało miejsce kilka ważnych dla firmy i dla rynku wydarzeń, takich jak zakończenie postępowania naprawczego, wejście na giełdę czy wprowadzenie nowych, przełomowych produktów i technologii, przedstawiamy krótkie podsumowanie minionego roku na świecie i w Polsce wraz z krótką perspektywą na rozpoczynający się rok z perspektywy firmy.

 

Avaya na świecie

W skali globalnej najważniejszym procesem, który miał miejsce w 2017 r. była restrukturyzacja długu realizowana pod nadzorem sądu. Jej celem było z jednej strony – zabezpieczenie interesów wierzycieli, a z drugiej – zapewnienie funkcjonowania i dalszego rozwoju firmy. Uzgodniony z wierzycielami i zatwierdzony przez sąd plan restrukturyzacji umożliwił zamianę części wierzytelności na udziały, co pozwala nam przeznaczyć na badania i rozwój dodatkowe 300 mln dolarów rocznie, które zostały zaoszczędzone na kosztach obsługi zadłużenia. Dzięki czemu w nowy rok kalendarzowy weszliśmy już jako nowa firma, od połowy stycznia notowana na giełdzie, z nowymi właścicielami i ze znacząco zredukowanym poziomem zobowiązań.

Do naszych najwyższych priorytetów zawsze należała innowacyjność, dlatego nieustannie inwestujemy w rozwój technologii i produktów. Niedawno wprowadziliśmy na rynek dwa nowe produkty (Equinox i Oceana) oparte na otwartej, rewolucyjnej platformie Avaya Breeze. Wprowadziliśmy też do sprzedaży kilka nowych modeli stacjonarnych telefonów IP, w tym najbardziej prestiżowy, „szklany” aparat Avaya Vantage z dotykowym ekranem i systemem Android, który łączy funkcjonalność telefonu biurowego, przenośnego i tabletu. Otwarty interfejs urządzenia daje partnerom i klientom niemal nieograniczone możliwości tworzenia i dodawania własnych aplikacji pozwalając wyposażyć użytkowników w podręczne urządzenie terminalowe, które jest zawsze gotowe do pracy. Ponadto, podczas jednych z największych na świecie targów technologicznych GITEX w Dubaju, przedstawiliśmy nowatorską propozycję wykorzystania rozproszonej technologii bezpiecznego przechowywania danych blockchain (kojarzonej głównie z kryptowalutami) do podniesienia jakości obsługi klienta. Pracujemy też nad wykorzystaniem możliwości sztucznej inteligencji do usprawniania działania służb ratunkowych oraz usprawnieniem procesu obsługi klienta.

 

Avaya w Polsce

Od kilku lat Avaya konsekwentnie zmienia profil swojego biznesu. Choć jeszcze kilka lat temu znaczną jego część stanowiły produkty infrastrukturalne, obecnie większość naszych przychodów pochodzi ze sprzedaży oprogramowania i usług związanych z komunikacją dla przedsiębiorstw, takich jak unified communications, contact center, systemy do pracy zespołowej, rozwiązania chmurowe, wideokonferencyjne itp. I choć nasza działalność w Polsce pozostawała pod pewnym wizerunkowym wpływem procesów globalnych, nie miały one na nas bezpośredniego przełożenia operacyjnego.

W lipcu i sierpniu przeprowadziliśmy szkolenia dla polskich partnerów handlowych i ogłosiliśmy pełną dostępność w kanale sprzedaży rozwiązań Avaya Oceana i Equinox. Dzięki oparciu obydwu tych rewolucyjnych rozwiązań na otwartej platformie Avaya Breeze, korzystając z łatwego do opanowania, wizualnego środowiska programistycznego i SDK producenci oprogramowania i integratorzy mogą w prosty sposób zintegrować Equinox czy Oceana z dowolnymi aplikacjami biznesowymi zarówno własnymi, jak i firm trzecich, np. z systemami CRM czy ERP, łącząc obsługę komunikacji z zarządzaniem procesami biznesowymi. Dzięki temu developerzy mogą wzbogacić swoje aplikacje, partnerzy i integratorzy – zaoferować klientom dodatkowe usługi i lepiej dostosowywać środowisko informatyczne do ich potrzeb, a użytkownicy końcowi – lepiej wykorzystywać rozwiązania informatyczne do wspierania procesów biznesowych, obniżenia kosztów i podniesienia jakości. Trwają już pierwsze w kraju wdrożenia tych rozwiązań.

Bardzo się też cieszę, że wszyscy nasi partnerzy i klienci pozostali wobec nas lojalni, za co im wszystkim serdecznie dziękuję. Nasi partnerzy, mając porównanie jakości współpracy z nami i z innymi dostawcami, widzą, że dbamy o nich w naprawdę wyjątkowy sposób. Postawienie klienta na pierwszym miejscu, zapewnienie mu obsługi na najwyższym poziomie i traktowanie partnerów jako „wysuniętego ramienia Avaya” nie są dla nas tylko pustymi hasłami.

 

Rok 2018

Dzięki zakończeniu restrukturyzacji finansowej i styczniowemu wejściu na giełdę w nowy rok kalendarzowy wchodzimy jako nowa firma, z nowymi właścicielami, nową strategią i przeznaczając na innowacje znacznie większe środki, niż wcześniej. W nowym roku będziemy inwestować w partnerów, w rozwój kanału partnerskiego oraz w edukację w jeszcze większym stopniu, niż dotychczas. Już rozpoczęliśmy realizowanie w naszym biurze bezpłatnych szkoleń technicznych i warsztatów oraz szkoleń biznesowych dostępnych nie tylko dla partnerów, ale i dla firm, które dopiero rozważają przystąpienie do naszego programu partnerskiego. Ten obszar będzie intensywnie rozwijany, będziemy też częściej, niż dotychczas brać udział w konferencjach i szkoleniach organizowanych przez naszych partnerów.

W pierwszej połowie 2018 r. organizujemy też doroczną konferencję, Avaya Experience, która umożliwia klientom i partnerom bezpośrednią wymianę doświadczeń i wzajemne inspirowanie się pomysłami. Szukamy też nowych, ambitnych partnerów biznesowych, takich jak firmy software’owe czy start-upy, które mogłyby włączać nasze technologie do swoich produktów. Podobne procesy mają miejsce także w innych krajach – na przykład w Niemczech i w Szwajcarii współpracujemy z innowacyjną firmą developerską, która nawet nie ma własnego działu sprzedaży, gdyż sprzedaż swoich rozwiązań prowadzi poprzez naszą sieć partnerską. Tego typu alianse chcemy budować także w Polsce. Mamy też projekty związane z rozszerzoną i wirtualną rzeczywistością i dostrzegamy ich dobre perspektywy np. w sektorze ochrony zdrowia czy możliwości ich integracji z systemami Contact Center. To będzie ekscytujący rok!