Młode start-upy oczekują przede wszystkim bezpieczeństwa transakcji
W obliczu globalnej konkurencji, rosnących oczekiwań klientów, płynność finansowa i optymalizacja procesów płatniczych stają się nie tylko elementem wsparcia operacyjnego, ale również ważnym czynnikiem strategii biznesowej.
Analiza danych zgromadzonych wśród respondentów badania PayPal i Startup Hub Poland pozwala lepiej zrozumieć, czego start-upy oczekują od dostawców usług płatniczych, oraz to, jak dostawcy mogą wspierać firmy na ich drodze do międzynarodowego sukcesu.
Bezpieczeństwo przede wszystkim
Start-upy będące na wczesnym etapie rozwoju i działające na polskim rynku wyraźnie sygnalizują potrzebę dostosowania usług płatniczych do specyfiki ich działalności, podkreślając tym samym, jak ważne jest zrozumienie i wsparcie ze strony zewnętrznych dostawców usług płatniczych. Aż 69 proc. ankietowanych firm wskazało, że zapewnienie bezpieczeństwa płatności to kluczowy element, jakiego od nich oczekują.
„Realia rynkowe sprawiają, że start-upy stają przed wyzwaniem nie tylko rozwoju swojego produktu lub usługi, ale również zapewnienia bezpieczeństwa transakcji. 43 proc., czyli niemal połowa badanych wskazała na bezpieczeństwo i ochronę przed oszustwami jako największe wyzwanie w obszarze zarządzania płatnościami. Decyzja o współpracy z zewnętrznymi dostawcami usług płatniczych może być kluczowa dla ich sukcesu. Przeniesienie części obowiązków na zewnętrznych partnerów umożliwia założycielom start-upów skoncentrowanie się na rozwoju biznesu, przy jednoczesnym zapewnieniu, że ich transakcje są przeprowadzane szybko, bezpiecznie i efektywnie” – twierdzi Efi Dahan, wiceprezydent, dyrektor generalny na Europę Środkowo-Wschodnią i Izrael, PayPal.
Lista oczekiwań jest dłuższa
Oprócz potrzeb związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa transakcji i ochrony przed oszustwami, start-upy wskazywały, że od zewnętrznego dostawcy usług płatniczych oczekują szybkiej i łatwiej integracji z obecnie wykorzystywanymi systemami. Takiej odpowiedzi udzieliło 66 proc. ankietowanych. Sprzedawcy doceniają, gdy w ramach jednego procesu mogą zrealizować wszystkie potrzeby płatnicze, takie jak obsługa kart kredytowych, portfeli cyfrowych i lokalnych metod płatności. Ważne jest też to, aby dostarczone systemy płatności były intuicyjne i łatwe w obsłudze (55 proc.).
Poza oczekiwaniami względem bezpieczeństwa, bezproblemową integracją i dostępem do wielu opcji płatności, początkujące start-upy wymagają dostarczania im wsparcia technicznego (48 proc.) i wysokiej jakości obsługi klienta (38 proc.).
Całość raportu można znaleźć tutaj.