Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Młodzi, dorośli, seniorzy – jak każda z tych grup korzysta z ChataGPT?

ChatGPT ma już ponad 500 mln aktywnych użytkowników tygodniowo. Sposób korzystania z AI mocno zależy od wieku – jak się okazuje, studenci, młodzi dorośli i seniorzy mają zupełnie inne potrzeby i nawyki.

ChatGPT to narzędzie, które w krótkim czasie zdobyło ogromną popularność. Według Sama Altmana, szefa OpenAI, liczba aktywnych użytkowników tygodniowo przekroczyła już 500 milionów. Wzrost napędzają nie tylko codzienne zadania, ale też viralowe trendy, jak generowanie własnych zdjęć w formie figurek czy przerabianie zdjęć zwierzaków na… ludzi.

Jak się okazuje, najaktywniejszą grupą są studenci. W USA to właśnie oni najczęściej korzystają z ChataGPT. Wykorzystują AI jak osobisty system operacyjny – tworzą własne zestawy komend, zapisują gotowe instrukcje i korzystają z zaawansowanych funkcji, by usprawnić naukę.

 

 

Młodzi dorośli, głównie w wieku 20-30 lat, traktują ChataGPT jak cyfrowego doradcę. Korzystają z niego przy podejmowaniu decyzji w pracy, życiu codziennym czy sprawach osobistych. „Nie podejmują już ważnych decyzji bez wcześniejszej konsultacji z ChatemGPT. Narzędzie zna cały kontekst ich życia i rozmów” – mówi Sam Altman.

Osoby starsze widzą w czatbocie raczej zamiennik klasycznych wyszukiwarek. Często nie mają jeszcze wyobrażenia, jak szeroko mogą wykorzystać AI, ale powoli wdrażają je do codziennych zadań. To pokazuje, że ChatGPT staje się narzędziem uniwersalnym, choć każda grupa wiekowa korzysta z niego po swojemu.