Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Mocne otwarcie nowego roku finansowego przez Grupę AB, największy dystrybutor IT oraz EE w Polsce i regionie CEE w III kwartale 2020 roku zanotował wzrost przychodów o 33% i zysku netto o 63%!

Mocne otwarcie nowego roku finansowego przez największego dystrybutora IT oraz elektroniki użytkowej w Polsce i regionie CEE. Grupa AB kontynuuje dynamiczny wzrost skali działania i generuje rosnące zyski dzięki strategicznemu przygotowaniu na przyspieszenie trendów cyfryzacji społeczeństw naszego regionu oraz na szybki rozwój e-commerce.

 

Wybrane wyniki finansowe:

FY 2019/2020Q1 FY 2020/2021
mln PLNZmiana rdrmln PLNZmiana rdr
Przychody10.206,9+16,1%2.881,6+33,3%
EBITDA107,3+12,9%33,0+38,3%
Zysk netto66,4+14,9%19,1+62,7%

 

Dolnośląska Grupa AB zanotowała w pierwszym kwartale roku finansowego 2020/2021 (okres lipiec-wrzesień 2020 roku) blisko 2,9 mld PLN przychodów. To wzrost o 33% rdr, podczas gdy rynek sprzętu IT wzrósł szacunkowo o 20% na rynkach operacyjnej obecności Grupy AB (Polska, Czechy, Słowacja). Dzięki najwyższej efektywności w branży wynik operacyjny i EBITDA również wzrosły w dwucyfrowym tempie (odpowiednio o 45% i 38%), a zysk netto zwiększył się o prawie 63% rdr.

 

– Od wielu lat inwestujemy i rozwijamy zdywersyfikowany biznes dystrybucyjny, dzięki czemu byliśmy gotowi na duże zmiany w zachowaniach zakupowych konsumentów, którzy w związku z pandemią mocniej postawili na kanał online. Wyprzedzamy konkurencję również w zakresie narzędzi e-commerce oraz automatyzacji logistyki. Dzięki sprawnemu zaopatrzeniu i bezpiecznym buforom magazynowym płynnie obsługujemy rynkowy popyt, a nasi inżynierowie szkolą, certyfikują oraz pomagają resellerom w zaawansowanych projektach klasy enterprise – mówi Andrzej Przybyło, Prezes Zarządu Grupy AB. – Po przekroczeniu historycznej bariery 10 mld zł rocznego obrotu otwieramy nowy rok obrotowy mocnym akcentem, pokazując kolejny raz, iż potrafimy długoterminowo rosnąć szybciej niż rynek. Czas pandemii pokazuje, że my i nasz łańcuch wartości musimy być w najwyższym stopniu sprawni, efektywni i gwarantować niezakłócone dostawy sprzętu do pracy i nauki. Cieszymy się, że skutecznie wspieramy naszych klientów – resellerów, a finalnie polskie przedsiębiorstwa, osoby indywidualne i instytucje państwowe.

 

Andrzej Przybyło, Prezes Zarządu Grupy AB.

 

Warto zwrócić uwagę na największą w branży efektywność, którą wyraża najniższy wskaźnik kosztów do przychodów (SG&A LTM na poziomie zaledwie 2,4%). W ślad za wzrostem skali działalności w naturalny sposób zwiększyła się wartość kapitału obrotowego, ale mimo to operacyjny cash flow za ostatnie cztery kwartały pozostaje mocno dodatni. Co więcej, Grupa AB zanotowała na koniec września niższe o 45,4% zadłużenie netto niż rok wcześniej, które znajduje się na niskim, bezpiecznym poziomie (117,5 mln zł, wskaźnik dług netto do EBITDA LTM to zaledwie 1,0).

 

Jesteśmy znani z konserwatywnego podejścia do finansów, co jest bardzo widoczne w okresie pandemii. Mamy świadomość czynników ryzyka, co dodatkowo determinuje nas, aby efektywnie dopasować się do każdej sytuacji i rosnąć ponad rynek, realizując najlepsze praktyki wypracowane przez 30 lat doświadczenia w branży, z bezpieczeństwem wpisanym w strategię rozwoju – wskazuje Grzegorz Ochędzan, członek Zarządu AB S.A. ds. finansowych.

 

Od czasu wprowadzenia ograniczeń w działalności wielu sektorów gospodarki i izolacji społecznej w połowie marca br. obserwuje się boom na laptopy, smartfony czy asortyment gamingowy. Zwiększony popyt dotyczy również m.in. asortymentu związanego z przechowywaniem danych oraz urządzeń sieciowych. W naturalny sposób następuje zwiększenie sprzedaży subskrypcji oprogramowania w chmurze (cloud), a wzrost liczby webinariów (więcej niż podwojenie w III kw. rdr) zanotowało Centrum Kompetencyjne AB – wśród nowych tematów szkoleń warto zauważyć, „Microsoft – chmura – nieograniczone możliwości”, „Microsoft dla młodzieży”, „Prawie wszystko o… Dell EMC”.

 

Grzegorz Ochędzan, członek Zarządu AB S.A. ds. finansowych.

 

W ramach narodowej walki z COVID-19 Grupa AB zainicjowała akcję #AByrazem, w którą zaangażowało się operacyjnie ponad 100 osób, a do potrzebujących trafiło blisko 1 tys. sztuk różnego rodzaju sprzętu.

 

W ramach #AByrazem AB S.A. zdobyła i sfinansowała respiratory dla dwóch wrocławskich szpitali. Podarowała również potrzebującym placówkom zabawki i akcesoria dla dzieci oraz artykuły żywnościowe. Dodatkowo wraz z firmami Lenovo i Motorola Grupa AB przekazała sprzęt komputerowy i telekomunikacyjny, a z partnerami w postaci firm Sharp, Whirlpool, Gorenje, Toshiba, Brita, Megabajt, Winix Grupa AB ufundowała licznym placówkom w całej Polsce urządzenia AGD, niezbędne do potrzebnej zmiany trybu pracy medyków (m.in. pralki, lodówki i kuchnie). #AByrazem działa dalej i wspiera walkę z pandemią koronawirusa w ślad za kolejnymi rozpoznanymi potrzebami.

 

Akcja #AByrazem została uhonorowana nagrodą specjalną za działania CSR na gali IT Champions 2020 organizowanej przez nasze wydawnictwo. Zespół Grupy AB odniósł zresztą historyczne poczwórne zwycięstwo – dodatkowo spółka AB została uhonorowana tytułem dystrybutora roku, najlepszym dyrektorem sprzedaży i marketingu została wybrana Patrycja Gawarecka, a Zbigniew Mądry – członek Zarządu AB S.A. ds. handlowych – został uhonorowany tytułem osobowość branży.

 

https://itreseller.pl/itrnewzbigniew-madry-ab-s-a-jestesmy-gotowi-na-dalsze-dynamiczne-wzrosty/