Modernizacja światłowodów w tunelu pod kanałem La Manche. Colt Technology Services przejmie dotychczasowe kontrakty dzięki umowie na wyłączność.
Getlink, spółka zarządzająca infrastrukturą tunelu pod kanałem La Manche podpisała 25-letni kontrakt z Colt Technology Services. Zainstalowana w Eurotunelu Colt IQ Network dostarczy przepustowość kilku terabitów na sekundę na parę włókien światłowodowych. Nowe usługi Dark Fibre and Data zostaną poprowadzone tunelem pod kanałem La Manche, co pozwoli na wdrożenie najnowszej technologii łączności między Wielką Brytanią a Europą kontynentalną.
Podpisana właśnie umowa wygeneruje dla Getlink co najmniej 185 mln euro zysku, przy czym ponad jedna trzecia tej sumy wypracowana zostanie w ciągu pierwszych pięciu lat trwania umowy. Colt będzie odpowiadać za instalację i działanie sieci IQ Network zgodnie z przepisami bezpieczeństwa i ochrony kanału La Manche, a Getlink zajmie się jej utrzymaniem.
Strategiczna lokalizacja i bezpieczeństwo jaką oferuje transfer przez kanał La Manche sprawiają, że nasza infrastruktura jest bardzo atrakcyjna dla zaawansowanych technologicznie projektów, takich jak światłowody. Cieszymy się, że po raz kolejny wykorzystamy potencjał tunelu pod kanałem La Manche – powiedział Yann Leriche, dyrektor generalny Getlink.
Znaczący wzrost przepustowości między Wielką Brytanią a Europą kontynentalną pomoże sprostać przewidywanemu wysokiemu wzrostowi ruchu danych, a tunel pod kanałem La Manche stanie się ważnym węzłem komunikacyjnym, nie tylko dla pasażerów i towarów, ale także dla transferu danych.
Dzięki przeprowadzeniu naszej IQ Network przez tunel La Manche, klienci Colt będą korzystać z niezawodnej łączności o niskim opóźnieniu i wysokiej przepustowości z opcją pełnej elastyczności – powiedziała Keri Gilder, dyrektor generalny Colt.
Colt w pełni skomercjalizuje światłowody Getlink biegnące pod kanałem oraz zwiększy wewnętrzną przepustowość telekomunikacyjną Getlink. Istniejące kontrakty na ciemne włókna światłowodowe zainstalowane w tunelu w 1998 roku będą stopniowo wygasać do 2025 roku, po czym kontrolę nad nimi przejmie Colt.