Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Monachium: Targi IAA pokazują z czym muszą zmierzyć się producenci EV z Europy

W dniach 5-10 września w Monachium będą się odbywać targi IAA. Odwiedzający będą mogli sami przetestować wystawiane samochody, ale zdaje się, że kluczowym tematem towarzyszącej im chinskiej konferencji dotyczacej EV będzie konkurencja cenowa w wyścigu po udziały w rynku.

Jak podaje Reuters, chińscy i niemieccy gracze, w tym czołowi niemieccy producenci i dostawcy samochodów oraz chińskie LeapMotors i Horizon Robotics, również zabiorą głos na chińskiej konferencji poświęconej pojazdom elektrycznym, zaplanowanej na środę i czwartek, po raz pierwszy poza Chinami w ramach targów IAA.

Europejscy producenci samochodów muszą udowodnić, że potrafią konkurować z nowymi azjatyckimi graczami w epoce elektrycznej we wszystkim, od strategii produktowej i finansowej po kontrolę łańcucha dostaw, stwierdzili analitycy i kadra kierownicza branży podczas targów mobilności IAA w Monachium.

Około 41% wystawców tegorocznej imprezy ma swoje siedziby w Azji, przy czym liczba chińskich firm wzrosła ponad dwukrotnie, w tym podmioty zajmujące się produkcją akumulatorów i pojazdów elektrycznych, takie jak BYD, CATL i XPeng.

„Europa musi przestać być naiwna z makroekonomicznego punktu widzenia w obliczu Chin” – powiedział w niedzielę dziennikarzom Gilles Le Borgne, szef inżynierii Renault, wskazując na kontrolę kraju nad pełnym łańcuchem dostaw akumulatorów.

W ramach wydarzenia Tesla zaprezentuje ulepszony Model 3, który trafi do sprzedaży w Europie od października w cenie 42 990 euro (46 400 dolarów). Mercedes-Benz z kolei zaprezentuje swoją klasę kompaktową CLA, a BMW swoją Neue Klasse, oba skupiające się na większym zasięgu i wydajności przy zmniejszeniu o połowę kosztów produkcji.

Volkswagen zaprezentował w niedzielę samochód pokazowy swojej marki CUPRA i nakreślił nowe podejście firmy do designu, w ramach którego główni projektanci będą ściślej współpracować z 10 dyrektorami generalnymi marek, aby zapewnić większe zróżnicowanie.