Monachium: Targi IAA pokazują z czym muszą zmierzyć się producenci EV z Europy
W dniach 5-10 września w Monachium będą się odbywać targi IAA. Odwiedzający będą mogli sami przetestować wystawiane samochody, ale zdaje się, że kluczowym tematem towarzyszącej im chinskiej konferencji dotyczacej EV będzie konkurencja cenowa w wyścigu po udziały w rynku.
Jak podaje Reuters, chińscy i niemieccy gracze, w tym czołowi niemieccy producenci i dostawcy samochodów oraz chińskie LeapMotors i Horizon Robotics, również zabiorą głos na chińskiej konferencji poświęconej pojazdom elektrycznym, zaplanowanej na środę i czwartek, po raz pierwszy poza Chinami w ramach targów IAA.
Europejscy producenci samochodów muszą udowodnić, że potrafią konkurować z nowymi azjatyckimi graczami w epoce elektrycznej we wszystkim, od strategii produktowej i finansowej po kontrolę łańcucha dostaw, stwierdzili analitycy i kadra kierownicza branży podczas targów mobilności IAA w Monachium.
Około 41% wystawców tegorocznej imprezy ma swoje siedziby w Azji, przy czym liczba chińskich firm wzrosła ponad dwukrotnie, w tym podmioty zajmujące się produkcją akumulatorów i pojazdów elektrycznych, takie jak BYD, CATL i XPeng.
„Europa musi przestać być naiwna z makroekonomicznego punktu widzenia w obliczu Chin” – powiedział w niedzielę dziennikarzom Gilles Le Borgne, szef inżynierii Renault, wskazując na kontrolę kraju nad pełnym łańcuchem dostaw akumulatorów.
W ramach wydarzenia Tesla zaprezentuje ulepszony Model 3, który trafi do sprzedaży w Europie od października w cenie 42 990 euro (46 400 dolarów). Mercedes-Benz z kolei zaprezentuje swoją klasę kompaktową CLA, a BMW swoją Neue Klasse, oba skupiające się na większym zasięgu i wydajności przy zmniejszeniu o połowę kosztów produkcji.
Volkswagen zaprezentował w niedzielę samochód pokazowy swojej marki CUPRA i nakreślił nowe podejście firmy do designu, w ramach którego główni projektanci będą ściślej współpracować z 10 dyrektorami generalnymi marek, aby zapewnić większe zróżnicowanie.