Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Monitory gamingowe to coraz silniejsza kategoria. Komentarz ekspercki Artura Wąsowskiego z GfK.

Nie jest tajemnicą, że monitory dla graczy to popularna kategoria urządzeń. Często oferują dobrą jakość przy zachowaniu rozsądnych cen, a to kusi… nie tylko graczy. 

Poniższy tekst to komentarz ekspercki, którego autorem jest Artur Wąsowski, Consultant Market Insights w GfK.

Monitory gamingowe nie tylko do grania

Gaming zyskuje w Polsce coraz większą popularność. 2020 rok przyniósł dla całej branży spore profity. Dla najważniejszych kategorii (takich jak: komputery mobilne, desktopy, monitory) czy akcesoriów np. myszek, klawiatur i słuchawek komputerowych rynek gamingowy wzrósł o blisko 70% wartościowo w porównaniu do 2019 r., a po pierwszej połowie 2021 r. o blisko 40% r/r.

Jedną z kategorii, która z roku na rok notuje dwucyfrowe wzrosty, są monitory. Od stycznia do lipca 2021 r. sprzedano blisko 20% więcej monitorów niż w 2020 r., z kolei wartościowo rynek urósł prawie o 35%.

Do sukcesu całej kategorii znacząco przyczyniło się zainteresowanie modelami gamingowymi. Ilościowo sprzedaż wzrosła o ponad 40%, a wartościowo o 50%. Udział monitorów gamingowych w Polsce w 2021 r. wzrósł do blisko 60% ilościowo i wartościowo, co w rezultacie daje nam miejsce w europejskiej czołówce. Porównując dynamikę sprzedaży, Polska również może pochwalić się lepszymi wynikami, niż pozostałe kraje europejskie.

W 2020 r. monitory gamingowe cieszyły dużo większą popularnością niż pozostałe. Zdalna praca i nauka sprawiły, że konsumenci decydowali się na zakup dodatkowego monitora do posiadanego już komputera czy laptopa. Wówczas często wybierali monitor gamingowy, który wyróżniał się lepszymi parametrami i ciekawszym designem. Na początku 2021 r. monitory gamingowe kontynuowały trend wzrostowy – może to świadczyć o tym, że w sytuacji ogólnej niepewności gospodarczej część nabywców odłożyła decyzje o zakupie sprzętu na późniejszy termin. Prognozujemy, że w przypadku tej kategorii trend wzrostowy utrzyma się do końca roku.

Podczas zakupu monitora jedną z kluczowych cech jest jego wielkość. W przypadku sprzętów gaminowych blisko połowę stanowią monitory o przekątnej równej lub większej niż 27”. Szeroka oferta oraz bardzo zbliżona cena monitora gamingowego do zwykłego sprawiły, że konsumenci częściej wybierali modele dla graczy. Większy ekran to zdecydowanie lepsza ergonomia pracy czy nauki, a także wrażenia rozrywkowe i estetyczne. Wyższe parametry oraz niższa cena przełożyły się na dwukrotnie większy udział sprzedaży monitorów 32” gamingowych niż standardowych.

 

https://itreseller.pl/znamy-date-premiery-xiaomi-12/