MWC 2024: Verizon Business i rozwój sieci bezprzewodowej 5G
Jennifer Artley, wiceprezeska Verizon Business ds. przyspieszenia 5G twierdzi, że rynek prywatnych urządzeń bezprzewodowych 5G nabiera tempa, chociaż nadal istnieją pewne przeszkody, w tym fakt, że urządzenia nie nadążają jeszcze za popytem.
„Spodziewamy się, że za kilka lat będzie to dynamicznie rozwijający się rynek – powiedziała Artley podczas okrągłego stołu na MWC 2024. – Zdecydowanie mamy dynamikę, ale oczekujemy, że w 2024 r. zrobimy pięciokrotnie więcej niż w 2023 r. A w następnym roku podwoimy tę liczbę. Musimy podążać zgodnie z krzywą dynamiki i upewnić się, że rozwiązujemy wszystkie problemy po drodze”.
Verizon Business koncentruje się na globalnej sprzedaży prywatnych rozwiązań bezprzewodowych, ale kluczowym czynnikiem sprzyjającym jest to, czy dany kraj udziela licencji na widmo do użytku korporacyjnego. Według Artley jedenaście krajów udostępniło już widmo do użytku przedsiębiorstw, „a w drugim kwartale spodziewamy się kolejnych trzech”, chociaż zauważyła, że „zmienia się to z tygodnia na tydzień”.
Artley powiedziała, że Verizon Business odnotowuje nie tylko wzrost liczby klientów, ale także liczby witryn przypadających na jednego klienta, w miarę jak zaczynają oni dostrzegać korzyści płynące z prywatnej sieci 5G.
Massimo Peselli, dyrektor ds. przychodów w dziale przedsiębiorstw globalnych i sektora publicznego w Verizon Business, również zauważył, że w ciągu ostatnich kilku lat firma odnotowała wzrost „pod względem możliwości” z wysokich jednocyfrowych do wysokich trzycyfrowych.
„Zaobserwowaliśmy rosnące zapotrzebowanie na prywatne sieci 5G jako czynnik umożliwiający sztuczną inteligencję oraz będący dużym czynnikiem umożliwiającym tworzenie rozwiązań przetwarzania brzegowego i brzegowego” – powiedział, zauważając, że firma Verizon Business zaczęła rozmawiać z klientami o „potencjalnej mocy 5G” w okolicach 2017 roku. Peselli dodał, że sprzedaż rośnie również w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP). W tym przypadku „w pierwszych dwóch miesiącach roku osiągnęliśmy większą sprzedaż niż w całym 2023 r.”, ponieważ MŚP dążą do zwiększenia wydajności i wyróżnienia się, powiedział.
Verizon Business nie ujawnił, ilu klientów korzysta obecnie z prywatnych rozwiązań bezprzewodowych 5G. Artley wskazała jednak, że firma odchodzi od fazy weryfikacji koncepcji i skupia się na rzeczywistych wdrożeniach.