MWC 2024: ZTE zaprezentowało zintegrowaną platformę zarządzania sieciami

Firma ZTE zaprezentowała platformę Smart Cloud Platform (SCP) 2.0 podczas Mobile World Congress 2024. Jest to, jak podaje producent, pierwsza w branży zintegrowana platforma zarządzania, umożliwiająca zdalne i wizualne zarządzanie sieciami domowymi oraz intranetami dla Mikro i Małych Przedsiębiorstw (MSEs).

SCP 2.0, rozwijając funkcje SCP 1.0 do zarządzania sieciami Wi-Fi typu mesh, obsługuje różne rodzaje sprzętu sieciowego, takie jak urządzenia Fiber To The Room (FTTR) i kamery Internet Protocol (IPCs). Posiada zaawansowane zdolności diagnostyki i optymalizacji oparte na sztucznej inteligencji (AI) i dużej ilości danych, oferując różnorodne raporty funkcjonalne. Dzięki widokom na poziomie usługi, platforma pozwala postrzegać i zapewniać doświadczenia użytkowników, pomagając operatorom osiągnąć precyzyjny marketing, zwiększyć ogólne przychody i podnieść średnią wartość przychodu na użytkownika (ARPU).

W miarę jak inteligentne sieci stają się dominujące w domach i firmach, a coraz więcej urządzeń, takich jak np. kamery IPC, zostaje włączonych do sieci, operatorzy pragną wprowadzić jednolite zarządzanie różnymi typami sprzętu sieciowego za pomocą jednej platformy. Zintegrowana, wydajna i otwarta SCP 2.0 oferuje trzy podstawowe zdolności: uczynienie sieci widoczną i zarządzalną, umożliwienie diagnostyki i optymalizacji sieci oraz zwiększenie przychodów z pakietów usług. W rezultacie może ona zapewnić operatorom silne wsparcie w prowadzeniu operacji i utrzymaniu sieci, dostarczaniu usług.

Zdalna diagnostyka i optymalizacja sieci redukują potrzeby wizyt inżynierów na miejscu, więc SCP 2.0 może przyczynić się do ograniczenia kosztów po stronie operatora. Posiada zaawansowane możliwości w zakresie analizy i diagnostyki sieci, pozwalając inżynierom szybko zlokalizować usterki w sieci na podstawie różnych czynników, takich jak zakłócenia, zasięg, łączność, lokalizacja i urządzenie. Ponadto platforma może stosować algorytmy AI do wykrywania suboptymalnego statusu urządzeń, a następnie przeprowadzać diagnostykę i naprawy w godzinach bezczynności, aby rozwiązać problemy przed ich zauważeniem przez użytkowników.