MWC Szanghaj 2023: Huawei zaprezentował swoje najnowsze osiągnięcia, innowacyjne produkty dla transformacji cyfrowej 5G
Huawei zaprezentował swoje najnowsze osiągnięcia na MWC 2023 w Szanghaju pod hasłem „GUIDE to the Intelligent World”. W ramach wydarzenia firma eksponuje innowacyjne produkty dla 5GigaGreen, inteligentnych sieci rdzeniowych 5G, sieci OptiX, produktów Private Line + X i innych inteligentnych rozwiązań transformacji cyfrowej.
Podczas wydarzenia Huawei przeprowadził również liczne spotkania i dyskusje panelowe w celu omówienia kierunku rozwoju 5G, w tym zapoczątkowania ery 5.5G, inteligentnej transformacji cyfrowej dla osiągnięcia celów biznesowych, przemysłowych i społecznych.
Transformacja 5G: Kluczowa rola cyfrowej infrastruktury i zmiany zarządzania
Oglądając partię szachów widzimy ogólny obraz. Ale kiedy gramy w szachy, skupiamy się na szczegółach. Z tego samego powodu systematyczna integracja rozwiązań technologicznych i transformacja zarządzania mają kluczowe znaczenie dla przyszłego sukcesu sieci 5G. Możemy osiągnąć większą synergię między chmurą, sieciami i urządzeniami poprzez systematyczne projektowanie i innowacje w różnych domenach. W połączeniu z optymalizacją oprogramowania, sprzętu, chipów i algorytmów, możemy sprostać wyzwaniom związanym z opracowywaniem złożonych rozwiązań dla bardzo różnych scenariuszy przemysłowych. Drugim istotnym elementem jest transformacja zarządzania. Cyfrowa i inteligentna transformacja nie ogranicza się do samej technologii, a bardziej skupia się na zmianie podejścia do zarządzania. Cyfryzacja wymaga zredefiniowania relacji między ludźmi, wydarzeniami, urządzeniami i wiedzą oraz przyjęcia bardziej otwartego, przyszłościowego podejścia do zarządzania, aby sprostać przyszłym wyzwaniom. – powiedziała Sabrina Meng.
Obecnie z sieci 5G korzysta już ponad 1,2 miliarda użytkowników na całym świecie, a operatorzy, którzy szybko wdrożyli tę technologię, odnoszą już pierwsze korzyści. Wzrost zapotrzebowania na sieci wynika z nowych aplikacji na różnych rynkach. W sektorze konsumenckim, nowe usługi, takie jak New Calling, telefony w chmurze i 3D naked-eye wymagają większych prędkości transmisji danych i mniejszych opóźnień. Natomiast w sektorze przemysłowym rozwija się ekosystem RedCap, a Internet rzeczy (IoT) oraz Internet pojazdów (IoV) generują zapotrzebowanie na wyższe prędkości łącza uplink. Prognozuje się, że te aplikacje przyczynią się do powstania aż 100 miliardów połączeń, napędzając tym samym modernizację różnych branż.
Komercyjne usługi 5G zadebiutowały na rynku cztery lata temu i od tego czasu zostały wprowadzone w ponad 17 000 prywatnych projektów sieciowych na całym świecie. Przychody z usług prywatnych sieci 5G i liczba połączeń przemysłowych wzrosły trzykrotnie. Wprowadzenie technologii 5.5G do branży komunikacyjnej jest kolejnym ważnym krokiem. Prognozuje się, że 5.5G, dzięki swoim możliwościom, przyczyni się do stworzenia 100-krotnie większej liczby możliwości biznesowych dla operatorów i przyniesie nową wartość dla łączności. Na tegorocznym MWC w Szanghaju, Huawei zaprezentował cztery główne funkcje 5.5G: łącze downlink o przepustowości 10 Gb/s, łącze uplink o przepustowości 1 Gb/s, możliwość obsłużenia 100 miliardów połączeń oraz natywną sztuczną inteligencję.
Przyspieszenie startu 10 Gb/s dzięki rozwiązaniom Intelligent OptiX F5.5G
Podczas konferencji Product & Solution Innovation and Practice w ramach targów MWC 2023 w Szanghaju, firma Huawei przedstawiła cztery innowacyjne rozwiązania Intelligent OptiX F5.5G dla inteligentnych domów, małych i mikroprzedsiębiorstw, inteligentnej produkcji i sieci metra.
W sektorze MŚP dziesiątki tysięcy firm przyjęło rozwiązanie Huawei FTTR. Wykorzystując zalety B30, takie jak ultra-gigabitowe Wi-Fi, 300 równoczesnych terminali, inteligentna obsługa i utrzymanie oparte na aplikacjach, China Unicom Henan wydała pakiet FTTR B30 fusion mający zastosowanie w różnych okolicznościach, w tym w biurach, supermarketach, sklepach ogólnospożywczych i ochronie. W ciągu ostatnich sześciu miesięcy China Unicom Henan przyciągnęła prawie 10 000 użytkowników korporacyjnych i zwiększyła zadowolenie konsumentów o 20%, umożliwiając cyfrową transformację małych i mikroprzedsiębiorstw.