Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Na Tajwanie powstała pierwsza wielka fabryka baterii ze stałym elektrolitem. W planie jest podobna inwestycja w Europie.

Pierwsza na świecie baterii do pojazdów elektrycznych skupiona na masowej produkcji baterii ze stałym elektrolitem (solid state battery) została otwarta na Tajwanie. Wkrótce podobna, ale większa fabryka stanąć ma w Europie. Co to oznacza w praktyce?

Zanim o samej fabryce, najpierw o stosowanej w tym przypadku technologii. Baterie wyposażone w stały elektrolit, zamiast ciekłego, mają potencjał zmniejszenia śladu węglowego. Według części ekspertów nawet o dwie piąte. Taka bateria magazynuje więcej energii, wykorzystując mniejszą ilość surowców. Wykorzystuje przy tym materiał ceramiczny w stanie stałym, zamiast płynnych elektrolitów. Prawdopodobnie, pewnej poprawie ulega także szybkość ładowania, co jest istotnym parametrem w przypadku aut elektrycznych.

ProLogium, firma partnerska Mercedes-Benz uruchomiła nową fabrykę na Tajwanie w mieście Taoke. Nazywa ją przy tym Gigafactory nie bez przyczyny, bo docelowa roczna produkcja ma obejmować pojemność około 2 GWh. Firma zdecydowała się również na kolejną inwestycję, aż 6 miliardów dolarów, w fabrykę baterii w Europie, we Francji. Według planu zostanie otwarta dopiero w 2027 roku, podczas gdy fabryka Taoke Gigafactory posłuży jako wzorzec do jej budowy. Podczas ceremonii otwarcia, gdzie obecni byli również przedstawiciele Mercedesa-Benz i francuscy urzędnicy odpowiedzialni za przyszłą inwestycję we Francji, ProLogium zaprezentował swoje unikalne ogniwa litowo-ceramiczne o pojemności 106 Ah. Francuska fabryka ma stanąć w Dunkierce.

Ostatnio Samsung również osiągnął przełom w masowej produkcji baterii ze stałym elektrolitem, podczas gdy Toyota planuje wypuszczenie na rynek swoich pierwszych pojazdów elektrycznych z baterią tego typu w 2027 roku.